Leven in de jaren 50 met een vleugje 2010 - Reisverslag uit Havana, Cuba van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Leven in de jaren 50 met een vleugje 2010 - Reisverslag uit Havana, Cuba van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Leven in de jaren 50 met een vleugje 2010

Door: Jacqueline/Eduard

12 November 2010 | Cuba, Havana

Na een 10 uur durende vlucht boven Schotland, Canada en Oost-Amerika zijn wij aangekomen in Cuba. Probleemloos gingen wij door de douane en een taxi stond ons op te wachten.Na het inchecken zijn we direct gaan slapen en hebben een nacht van 9 uur gemaakt. Het stormde behoorlijk in Havana . Na een zeer uitgebreid en lekker ontbijt zijn wij op zoek gegaan naar een vliegticket naar Holguin, de start van onze fietstocht. Helaas is dat niet gelukt en nu gaan we morgen met de nachtbus naar Holguin. Dat duurt ongeveer 12 uur #$%^&.
Nadat dit geregeld was hebben we de hele dag door de stad gesjouwd. Ontzettend genoten van de oudheid, zo wel de gebouwen als de oude auto's. Je waant je in de 50er jaren. Prachtig, al hoewel je soms kapot gaat aan de rook- oliedampen. Tjonge wat meurt dat. De ene auto ronkt nog harder dan de andere. Waarom doen wij in Nederland zoveel aan het milieu? Hier doen ze het wel weer teniet...
Vanmiddag hebben we heerlijk gegeten onder genot van Cubaanse live muziek. Erg gezellig. Na door een drukke winkelstraat te zijn gelopen met een kunstmarkt waren wij rond 6 uur terug in het hotel. O ja, onderweg hebben we nog 2 zakken chips gekocht. De vuurdoop met het drinken van mojito's hebben wij ook gehad. HEERLIJK SPUL! Maar ook erg verradelijk..De temperatuur is prima. Zelfs Jacqueline heeft het nog niet koud gehad. Wij gaan straks lekker slapen want het wordt morgen een lange dag!
Adios amigo's y amiga's

• 13 November 2010 - 06:06

Marco Kleijn:

Leuk he, dat totale verschil met NL!? Na de Mojito's moeten jullie ook eens de Daiquiri proberen. Hemingway is jullie hierin voorgegaan.
    Veel plezier in het oosten van Cuba. Duidelijk toeristisch het minst ontwikkelt. Mijn favoriet is Baracoa.
    Groetjes,
    Marco

• 13 November 2010 - 08:55

Alie De Best :

doen jullie voorzichtig maar ik wens jullie heel veel plezier . ik ga jullie volgen mijn dochter en schoonzoon zijn daar ook geweest met die orkaan die zoveel verwoest heeft . nu maak er wat van ik volg jullie gr Alie

• 13 November 2010 - 09:45

Wilchard:

Ha die Jacqueline en Eduard,

Leuk om te lezen dat jullie weer op stap zijn. Ik blijf het volgen!!

Fiets ze.
    gr. wilchard

• 14 November 2010 - 09:43

Alie:

Mooi verslag Eudard en Jacqueline!
    't Is weer erg leuk om zo een indruk te krijgen van jullie belevenissen.
    Geniet ervan!
    Grttzzz Alie

• 14 November 2010 - 09:53

Ab Van Luin:

Dag Jacqueline en Eduard,

Leuk om van jullie te horen. Ben benieuwd naar jullie verhalen en fietservaringen. Wij stappen tweede kerstdag op de fiets in Birma, samen met Pascal. Jullie horen van mij.
    Veel plezier en hartelijke groet, Ab

• 14 November 2010 - 11:11

Patricia:

mojito's drinken;daar hoort salsa dansen bij Eduard!!helemaal als er overal life muziek is. Zijn erg benieuwd naar de eerste fietsverslagen.! Hier regent het weer eens, zijn net naar spinning geweest. geen enkele fiets meer over, volle bak. Zo schaatsen kijken, wereldbeker Heerenveen.

geniet.

groet Noud en patricia

• 15 November 2010 - 07:16

Harold:

Dat klinkt prima! Geniet ervan en rustig aan met die grote sigaren heah!

• 15 November 2010 - 07:23

Marcel:

Succes in de bus en have fun

• 15 November 2010 - 08:52

Roelie:

Klinkt goed!
    Have fun!

Groetjes Roelie

• 15 November 2010 - 12:35

Egbert & Jeanette:

Ola happy couple!

VW staat weer veilig in de Lepelaar. Glasvezel wordt NU aangelegd! Goed getimede vakantie dus...
    We zijn erg benieuwd naar jullie eerste foto's. Havana is een zeer fotogenieke stad!

We houden jullie in de gaten. ENJOY!!!

E&J

• 15 November 2010 - 19:25

Bert Robbe:

Klinkt wel mooi allemaal zeg. Behalve dan de uitlaatgassen. Ik volg jullie reis met belangstelling en ben benieuwd naar foto's

Veel plezier en een hartelijke groet, Bert

• 18 November 2010 - 10:08

Ma:

alles goed ? al veel gefietst?
    mooi weer ?
    aardige bevolking, lekker Eten?
    hier alles goed
    lieve groet ma

• 18 November 2010 - 11:09

Janine:

Hoi Jaqueline en Eduard,

Goed te lezen dat jullie lekker weer hebben. Geniet er van! Ben zondag ook maar gaan spinnen ondanks dat er in Havelte Appleschataart op het programma stond. Hoop voor a.s. zondag weer op beter weer.

Groetjes Janine