We zijn er bijna - Reisverslag uit Venetië, Italië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu We zijn er bijna - Reisverslag uit Venetië, Italië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna

Door: Jacqueline

20 September 2011 | Italië, Venetië

Zondag 18 september Bologna-Ferrara
Na een uitgebreid ontbijtbuffet verlaten wij Bologna rechtstreeks naar Castenasco waar we de route van ons boekje weer oppakken. Geen heuvels meer maar gewoon lekker vlak (als je de hobbels van het wegdek niet meerekend). We fietsen door een fruitstreek; sommige bomen hangen vol met appels of peren. De dorpjes waar we doorheen fietsen zijn klein en er is weinig te beleven. Ons eindpunt daarentegen is een leuk klein stadje met een mooi historisch centrum binnen de stadsmuren. We slapen in een B&B waarvan de eigenaresse een echte kletskous is; je kan er zelfs fietsen huren (voor ons natuurlijk niet van toepassing…) Tijdens het fietsen vandaag is het bewolkt en drukkend warm, terwijl we onder de douche stonden is het gaan regenen. Na een broodje op een overdekt terras gaan we dan ook maar even terug naar de B&B. Als we ’s avonds erop uit gaan om wat te eten is het weer droog.

Maandag 19 september Ferrara-Taglio de Po
Het is vergeleken maar afgelopen week erg afgekoeld. Het is net een graad of 20 als we wegfietsen uit Ferrara; nog steeds vlak.. We fietsen naar de Po die we vele kilometers bovenop de dijk volgen. Vanaf Berra verlaten wij even de route van ons boekje om te gaan buurten bij een ex- collega van Jacqueline die alweer 19 jaar geleden Nederland heeft verlaten. Aangezien we vandaag weer de wind in de rug hebben zijn we al vroeg bij Jolande, Beppe, Ylenia en Simone (en natuurlijk niet te vergeten Pongo, de hond!) waar we warm worden verwelkomd en direct aan kunnen schuiven bij de lunch. De tijd vliegt voorbij! we lopen even door het centrum van Taglio, stoppen even op een terrasje voor een lekkere sorbet en op de fiets nemen we een kijkje bij het nieuwe huis in aanbouw. De lucht wordt snel donker; bijna zwart en er wordt flink geflitst; gelukkig zijn we vlak voordat het gaat regenen terug bij huize Attisani. Een lekker pizza en een afzakkertje na het eten is het al snel laat.

Dinsdag 20 september Taglio de Po_Venetie
Vanmorgen is het bewolkt maar droog; de temperatuur is goed als we rond 9 uur wegfietsen nadat we afscheid hebben genomen van de familie Attisani. Via Adria naar Carvarzere waar we een bakkie doen en daarna de route van ons boekje weer oppakken naar Mestre. Enkele bruggen nagelaten is de route ook vandaag weer vlak. Continue fietsen we op het randje van droog – nat weer; als we 500 druppels hebben opgevangen is het veel dus ook vandaag zit het mee. Vanaf Mestre moeten we zelf de weg naar Venetië vinden. Over land is Venetië echter maar via 1 weg te bereiken; niet mooi maar we zijn er met behulp van onze GPS wel snel gekomen. De fietsen mogen Venetië niet in en staan dus nu aan het begin van de stad in een onbeveiligde stalling een de ketting. Het hotel die we betrekken is redelijk luxe (helaas ook redelijk aan de prijs…). De douche is wederom om van te genieten en dat gaan we nu ook doen van de stad zelf…

Groetjes,
Jacqueline en Eduard

• 20 September 2011 - 17:42

Janine:

Het einde is in zicht, dus nu nog even extra genieten in het mooie Venetië. En vast ook romantisch met de gondel varen. Fijne dagen nog, Groetjes Janine

• 20 September 2011 - 18:50

Patricia:

geniet van de laatste dagen, lekker op een terrasje, wijntje of een expresso lekkere pizza. genieten op zij top
    tot gauw en we zijn benieuwd naar jullie GPS ervaring.

groet Noud en Patricia