Heet, heet, heet - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Heet, heet, heet - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Heet, heet, heet

Door: Eduard

30 Januari 2013 | Australië, Kalbarri

30-01-2013 – Nambung NP-Kalbarri NP (ca. 330 km/6 uur)
We hebben een wekker gezet maar dat was niet nodig. We zijn al op tijd wakker . Wel wennen slapen in een camper; alleen al het in en uit bed stappen is een kunst! Na het ontbijt vertrekken we om “even” te tanken (is ook een speciale kunst) en daarna nog 1 maal naar de Pinnacles voor de korte wandeling in hete ochtenduren van de woestijn. Nadat we de Pinnacles achter ons hebben gelaten trappen we op het gaspedaal verder naar het Noorden. Het eerste anderhalf uur is het landschap mooi maar erg eentonig. We rijden kilometers lang door een landschap van verbrande bomen (ook kunst). Aan de rand van de Indische Oceaan doen we even een chauffeurswissel voordat de kilometers weer onder onze banden verder wegtikken. Het landschap veranderd als we in de buurt komen van Geraldton; kale droge heuvels waarover we ver weg kunnen kijken, soms met zicht op de oceaan. Als we weer een benenstrekpauze hebben, krijgen we buiten een klap in ons gezicht; HEET! Ook al staat er erg veel wind, is die niet verkoelend maar snikheet. Dus snel weer in de auto. We rijden op de ‘scenic way’naar Kalibarri. ‘Scenic’ is het absoluut! Langs een groot zoutmeer, eerst wit daarna roze; vaak uit de auto voor een fotostop. Om uiteindelijk in Kalibarri op de camping neer te strijken, waar staat vermeld dat vandaag het kwik op zou lopen naar 39... Als we een plekje hebben uitgezocht, besluiten we toch om nog even een stuk terug te rijden om een paar uitzichtpunten te bekijken. Geweldig mooie rotswanden die het qua kleur goed doen in de late middagzon. Terug op de camping nemen we eerst een aperitiefje, doen we de was en vullen we ons buiken met plakrijst en vegetarisch saus.

• 30 Januari 2013 - 14:31

Anja Raven:

Hey daar aan de andere kant vd wereld,

Leuk om jullie verslagen te lezen! Dus, met de camper deze keer. Geen fietsen mee?
    Veel plezier nog!

• 30 Januari 2013 - 15:16

Nee, dit keer geen fietsen maar wandelschoenen en dus blaren onder de voeten...

• 30 Januari 2013 - 17:31

Ma:

fijn om weer wat te horen.....
    vannacht- en vanmorgen heel veel regen en harde wind....temp 13 graden!
    niet lekker....
    vanavond op visite, Ramon is jarig
    hier verder bij het oude.
    veel plezier, doe voor zichtig,lijkt me eng dat links rijden, en een regenbuitje is
    zeker ook wel welkom!! oei wat heet!!
    liefs ma

• 30 Januari 2013 - 21:25

Carla:

Wat leuk met de camper. Die hebben wij vorig jaar ondekt. Heeerlijk niks moet, gewoon overal stoppen/staan waar je zin in heb. Geweldig hebben jullie er een waar je bovenin moet kluunen? of een wat luxere met een frans bed? Veel plezier in ieder geval

groetjes