oei oei oei, weer een dooie koei - Reisverslag uit Broome, Australië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu oei oei oei, weer een dooie koei - Reisverslag uit Broome, Australië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

oei oei oei, weer een dooie koei

Door: eduard en jacqueline

08 Februari 2013 | Australië, Broome

7-2 Vanaf het Karijini NP hebben we besloten op nog even naar Newman te rijden waar de 's werelds grootste ijzerertsmijn is. 'smorgens zijn we reeds om 6.30 gaan rijden. Het ontbijt nuttigen wij gewoon in de auto (wel zo cool met de airco aan). Even na 10 arriveren wij na 200 km in newman. Helaas de rondleiding is net weg. We moeten het doen met enkele lookout points in de omgeving en enkele museumstukken. Na wat foto's rijden wij weer naar het noorden. In dit ijzerertsengebied zijn er veel mijnen dus ook veel enorme vrachtwagens. Roadtrains noemen ze dat, met soms wel 4 aanhangers (We hebben er heel wat op de foto Bart Modderman...). Laat op de dag arriveren wij in Port Hedland. meer dan 600km gereden komen we aan in deze drukke haven en industriestad. Niet alleen de vrachtwagens zijn hier groot, ook de treinen zijn enorm: 2 loco's trekken wel 121 wagons.
Een luxe camping met bbq, kookplaats (wat eigenlijk op elke camping te vinden is; de een wat luxer dan de ander). We eten vanavond weer eens wat van de bbq met een bak sla. We genieten zo'n anderhalf uur lang van bliksemflitsen meestal zonder donderslag. Hier is iedereen vroeg te bed, dus wij ook.
8-2 Vandaag rijden we vanaf Port Hedland naar Broome.We beginnen met file Jawel! de enige file volgens ons in heel Australie. Kilometers rijden wij zonder een auto tegen te komen, maar wel dooie koeien! Een hele lange rijdag met een erg eentonige omgeving en hele lange rechte wegen. Eerst baalden wij dat we geen cruisecontrol in de auto hadden maar gelukkig hebben we dat niet want zo blijf je nog een beetje bij de les.. We zouden hier in Broome de autoruit laten repareren of de auto omwisselen; helaas zoals al in het boekje 'LonelyPlanet' staat aangegeven zijn de genoemde openingstijden niet altijd de openingstijden maar sta je voor de dichte deur. Gebeld, maar helaas voicemail. Nu afwachten of ze ons terugbellen... Het is hier erg warm maar bewolkt; er wordt dit weekend regen verwacht maar gelukkig blijft de temperatuur daarbij wel lekker hoog.

• 08 Februari 2013 - 12:27

Ma:

.....hoeveel liter water drinken jullie ongeveer per dag?

drop genoeg?
    lieve groet ma

• 09 Februari 2013 - 12:43

Joke S:

Bedankt voor de kaart, hij is keurig op tijd aangekomen. En het wordt vast een leuk feestje ja.
    Het is leuk om jullie te volgen, ik heb google maps en afbeeldingen er steeds bij open staan zo krijg je hele goede indruk van wat jullie zoal tegenkomen onderweg. Tot nu toe veel moois gezien.
    Nog een hele mooie reis verder.
    Groetjes Joke en tot ziens, ook namens Appie.

• 10 Februari 2013 - 08:37

Harmieke:

hey ed en jack!

Wat een beleving of niet dan? Iedere keer weer spannend hoe zo'n dag uitpakt! Doet mij denken aan onze campertrip 2,5 jaar geleden met ons zessen door Canada. De vrijheid, gaan waar je wilt en overal ruimte, natuur en leuke mensen! Geniet ervan - dat doe ik van jullie verhalen!

Liefs, Harmieke

• 13 Februari 2013 - 13:33

Menso:

Hallo daar aan de andere kant,

Je texten zijn perfect. Vooral als je spreekt van een super mooie vlucht wn dat Jacqelien steeds zieker wordt. Maar buiten dit wat weer een belevenis. Ik hoop de foto's die je gemaakt hebt eens te mogen bewonderen,

Groeten vanuit het gemeentehuis