2 zware dagen - Reisverslag uit Bulukumba, Indonesië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu 2 zware dagen - Reisverslag uit Bulukumba, Indonesië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

2 zware dagen

Door: Jacqueline

02 September 2014 | Indonesië, Bulukumba

20140831 makassar
Vanmiddag de fietsen fietsklaar gemaakt. Buiten de poort van het hotel de banden met lucht laten vullen (erg handig een opzetstuk voor autoventielen!) een testrondje naar de oude haven en weer terug. 'S avonds bij een stalletje aan de kant van de weg heerlijk gegeten.

20140901 jeneponto
Het advies om ivm drukte op de weg voor 8 uur te vertrekken slaan we in de wind. Wij zijn niet bang voor drukte, echter hadden we beter wel op tijd kunnen vertrekken... De 1e 16km is de stad uit daarna komen we af en toe langs rijstvelden en heel veel dorpen. Na 18 km slaan we even rechtsaf en fietsen naar de zee, fotoshoot van allerlei mensen die we later wel weer wissen. Terug naar de weg en weer verder volgens de route. Na 40 km komen we in een dorp Takalar. Hier is eventueel een wisma. Hadden we die maar genomen op onze 1e fietsdag... Echter we voelen ons nog fit dus fietsen we door. Vlak na een brug eten we wat kip en rijst. We moeten tegen een keiharde wind in trappen terwijl de hitte stijgt... Een cola en wat rust rond de 60km doet weer goed maar 10 km verder is de energie van jacq op. We pakken een busje en laten ons bij hotel Sari in Jeneponto afzetten. Echter dat is niets. Geen douche, geen lakens, een frans toilet. Dan maar voor de luxe kiezen en nog ff doorfietsen. Helaas staat daar een busje; geen kamer meer voor ons. Dus terug. Tegenover hotel Sari is nog een hotel, ook niet veel maar ruim en een goed bed (ook zonder lakens dus dan onze lakenzak maar gebruiken). Een heerlijke kop jasmijnthee, een koude douche en dan gaan we even verderop bij een warung wat eten. Niet echt wat... Rijst met ketjap moet dan maar volstaan.. Niet Jacq haar dag, morgen beter?

20141902 Bulukumba
De klamboe gisteravond toch maar over het bed gespannen, de kamer was te hoog en geen andere bevestigingspunten dus dan maar met behulp van de fiets... De Afspraak over het ontbijt is blijkbaar niet overgekomen ( spreekt geen engels en laat een kind van een jaar of 8 alles doen) dus bij naastgelegen winkel maar een broodje gekocht en hopen dat we nog iets tegenkomen. Helaas niets als we de stad uitrijden. Wel een erg mooie start van de dag over kleine wegen. Ook de rest van de route is mooi maar gaat helaas wel over de drukke doorgaande weg die nog niet zo heel lang geleden opnieuw is geasfalteerd dus het rijdt goed. Wederom staat er een keiharde tegenwind. Het beetje rijst van gisteravond heeft te weinig energievoorraad geleverd. Gelukkig is er na 57 km een restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten. De laatste 14 km gaan een stuk beter. We kiezen voor het hotel omdat daar wifi is maar helaas is deze erg beroerd! Het stelt voor de rest ook niet heel veel bijzonders voor maar we kunnen ff de was doen in de badkuip en het bed ligt goed.

We horen de hele dag 'Hello mistèr' ook tegen Jacqueline. Daarnaast zijn ook wij erg fotogeniek: ze willen allemaal graag met ons op de foto.

• 02 September 2014 - 12:15

John Van Rooijen:

Hallo fietsers, houden jullie het wel een beetje leuk, weinig eten pittig fietsen dat strookt niet met elkaar, goede raad is dat je nog wel een beetje weerstand moet hebben om niet ziek te worden, hopelijk komen er gauw wat rustdagen waar vooral Jacqueline wat kan bij tanken.

• 02 September 2014 - 12:25

Jacqueline:

Komt goed John. Morgen maar 42 km (tegen de wind in) en dan 1,5 dag wit strand en blauw water....

• 02 September 2014 - 13:53

Corry:

Dat zijn nog eens pittige reisverhalen! Hoop dat jullie snel de wind mee krijgen! Heel veel plezier aan de andere kant van de wereld! Groetjes, Corry

• 02 September 2014 - 17:30

Ge:

dat was dus afzien niet leuk .hopelijk gaat het nu beter Bij ons ook prachtig weer, en dat zal de eerste dagen ook zo blijven lieve groet ma

• 02 September 2014 - 18:03

Ingrid En Roel:

O, o, o, nooit de adviezen van locals in de wind slaan, aan die kant van de aardbol hebben ze het goede met je voor. Door schade en schande.......Eet ze!

• 02 September 2014 - 19:00

Carla:

Jee, pittig zeg en balen dat de slaaplocaties (nog) niet super zijn. Maar het is er vast heel mooi!!! Dus genieten. Gelukkig kunnen jullie genoeg rustdagen inplannen! Succes en geniet ze!

• 02 September 2014 - 22:13

Alie De Best:

Kunnen jullie wennen aan de warmte? Pas op met water kijk goed of de flesjes goeg heel goed zijn afgeslotenen, anders zijn jullie zo thuis. Ik kan het weten. Nu heeeel veel plezier en wees voorzichtig in het verkeer.een lieve groet Alie.

• 03 September 2014 - 08:03

Cees Van Oorschot:

Vooral doorgaan Heren :-), lijkt wel weer een mooie vakantie te gaan worden. Fietse, groet Cees

• 03 September 2014 - 08:04

Henk:

Afzien is lekker, zeker retrograad. Ga zo door en sterkte

• 03 September 2014 - 19:08

Mams:

Het is weer geweldig wat jullie beleven.Kijk goed uit.eet en rust goed uit! En niet zo als mij met fietsen
    bij Hattem een kusje van een auto gehad. goede reis sterte Mams.