Pech onderweg - Reisverslag uit Nalanda, Sri Lanka van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Pech onderweg - Reisverslag uit Nalanda, Sri Lanka van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Pech onderweg

Door: Jacqueline

18 September 2015 | Sri Lanka, Nalanda

Do 17-9
Heerlijke geslapen in ons luxe hotel. Vroeg te bed en vroeg er weer uit. We zitten een paar minuten na 7 al aan het ontbijtbuffet. Dagelijks beginnen we met een bord heerlijk zoet fruit en daarna een paar geroosterde broodjes met jam of suiker. We zitten dan ook al vroeg op de fiets. Van Pollonaruwa naar Nalanda. De eerste 11 km gaan langs een redelijk drukke weg dan pakken we etappebeschrijving nr 7 op. Geen woord teveel gezegd; een fraaie dag! Kilometers lang volgen we een rivier rechts van ons. De linkerkant toont ons mooie rijstvelden met in de verte prachtige bergen. Als we in totaal 57 km op de teller hebben staan, breekt de ketting van Eduard. Na een half prutsen aan de ketting en flinke zwarte vingers, heeft Jacq het eindelijk voor elkaar. Echter de eerstvolgende klimmeters gaat ie weer. Nog een keer prutsen maar we geven de moed op. Al lopend houden we een busje aan, Eduard en zijn fiets stappen in. Jacq gaat alleen op de fiets verder; we spreken af in Naula, zo'n 15 km verderop. Als Jacq daar aankomt is Eduard in geen velden of wegen te bekennen. Dan eerst maar even een colaatje drinken. Het blijkt dat ze Eduard al véél eerder (na de eerste klim en afdaling) naar een handige metaalbewerker hebben gebracht en een half uurtje later komt Eduard ook achter Jacq aan in Naula. De ketting heeft een redelijk zware klim overleefd dus hopelijk houdt ie het de komende 2 weken ook nog vol... Nog even terug naar het winkeltje op de hoek om nog een colaatje en yoghurtje te drinken én waar we even onze zwarte handen mogen wassen. De laatste 7 km gaan nog even op en neer. Nadat we nog even een aantal liter water hebben ingeslagen arriveren we bij Country Side Cottages. De prijs is inmiddels flink gestegen naar 5750 incl ontbijt maar we krijgen er nog iets af. Na een verdiende douche ( er staat toch weer 85 km op de teller) ploffen we neer in het restaurant en doen ons te goed aan een koud biertje. Nu zitten we nog even bij de receptie om te internetten terwijl de vleermuizen over ons heen scheren.

• 18 September 2015 - 09:02

Rita Staal:

Heel veel succes de komende 2 weken.

• 18 September 2015 - 11:12

John Van Rooijen:

Hallo fietsers,

Jacqueline, van beeldhouwster tot fietsenmaker, knap hoor, nou maar hopen dat de ketting het nog twee weken volhoudt.

• 18 September 2015 - 20:48

Mam :

Ze hebben daar ook goede zeep voor het smeer .Al die regen buien weekt ook goed .succes en geniet!!!!!!!!!!