1857 hoogtemeters - Reisverslag uit Nyanza, Rwanda van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu 1857 hoogtemeters - Reisverslag uit Nyanza, Rwanda van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

1857 hoogtemeters

Door: Jacqueline

28 December 2016 | Rwanda, Nyanza

Woensdagmorgen gaat om 6 uur de wekker. Beetje vroeg maar dan kan ik inieder geval genoeg koppen thee naar binnen werken voordat we om 8 uur vertrekken. De hele groep 'muzungu' in een lange rij door de stad is wel een bezienswaardigheid en eigenlijk blijven wij dat de hele dag. Na een dikke 10 km zijn we de stad uit en volgen we de koemde 90 km de R1. De hele weg lopen, fietsen er Rwandezen lang de weg dus we hebben heel wat te kijken en daar hebben we genoeg tijd voor want in het land van de 1000 heuvels moet er heeeel veel worden geklommen. Dat gaat lekker langzaam en zwaar! Na 30 km een drankjes stop waar de lokalen ons graag komen bewonderen. Nog net geen 50 kilometer op de teller heeft Jacq toch echt een dextrootje nodig om verder te kunnen, tjee wat een enorme lange klim. Gelukkig is de omgeving prachtig, helaas de uitlaatgassen (zwarte wolken) iets minder prettig maar we genieten. Dan is er op 57 km een lunchstop in Gitarama Een uurtje later zitten we weer op het zadel met herladen energie. De beklimmingen zijn echter een stuk minder heftig dan voor de lunch. Genietend trappen we verder, langzaam komt het eind in zicht. Met een dikke 90 km op de teller zien/horen we boven ons een groep kinderen zingen. We worden uitgenodigd boven te komen en genieten mee met de kinderen die hier worden opgevangen omdat het thuis niet altijd even lekker gaat. We verlaten de R1 in Nyanza en rijden langs de druk bevolkte wegen naar het Heritage Hotel.

• 28 December 2016 - 17:38

Hilma Mastwijk:

Eduard, in Nyanza is een koninklijk museum. Vooral de koeien daar zijn een bezienswaardigheid.

• 28 December 2016 - 17:43

Morgen moeten wij 65 km fietsen en dat is redelijk goed te doen. Er zijn een aantal mensen die hier naar toe willen...wij zijn nu ook nieuwsgierig geworden..

• 28 December 2016 - 18:00

Geannen:

Dat was flink door trappen hè....neem maar een exstra dropje....geniet van alles! Hier alles goed liefs ma.

• 28 December 2016 - 21:08

Ma:

Wat voor temp, is het nou ? Hier mistig 6 tot 8 Gr. Een verslag over jullie met de foto's in Sri Lanka in het dagblad van het noorden. Fijne fiets reis verder . Groet mij.

• 29 December 2016 - 10:37

Geesje De Vries:

Geniet er van samen. Blijft leuk om mee te lezen met een kopje koffie in mijn vakantie thuis.

• 29 December 2016 - 15:25

Hilma De Lange:

Wat weer een mooie, bijzondere reis! Veel plezier en tot volgend jaar