Fianarantsoa - Reisverslag uit Fianarantsoa, Madagascar van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Fianarantsoa - Reisverslag uit Fianarantsoa, Madagascar van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Fianarantsoa

Door: Jacqueline

21 Oktober 2013 | Madagascar, Fianarantsoa

Daar zijn wij weer...

20131021 Rimboekamp Ambohimahasoa-Fianarantsoa 66 km
Heerlijk geslapen in onze rimboehut. Jacq was na het middernacht plasavontuur helemaal de weg kwijt in de donkere hut; denkt in haar eigen bed te stappen, zit ze opeens bovenop de benen van Eduard... Echter toch heerlijk geslapen. Weer om 6.30 opstaan en even voor 8 op de fiets. De eerste 8 km is afdalen echter volgen er vandaag ook nog een aantal vervelende klimmetjes. Na de zware dag gisteren, heeft Jacq weinig energie. Maar Eduard weet zijn harem (Jacq, Joke, Margareta, Lydia) weer goed in beweging te houden. Uitrustmomenten tijdens fotostops en bezoek aan een schooltje onderbreken de rit voordat we aankomen in Fianarantsoa. Een lange rit door de stad brengt ons uiteindelijk bij hotel Cotsoyannis. Het vooraanzicht van het hotel is niet veel maar de kamers zijn mooi en er is een leuke binnentuin. Na een zalige warme douche lopen we een stukje door de buurt en duiken daarna de tuin in met de iPad, een pilsje en een boek. We gaan zo eten in restaurant Le Panda op de hoek van onze straat. Wat we eten is altijd weer een verrassing want onze reisleider Pascal bestelt altijd wat zodat we van alles kunnen proeven. Tot op heden is het eten prima waarschijnlijk doordat de Fransen hier in het verleden de scepter hebben gezwaaid. Nu nog even snel een lange broek en lange mouwen aan doen, niet alleen tegen de muggen maar het koelt hier 's avonds ook lekker af.

• 21 Oktober 2013 - 18:58

G Annen:

dagjes,
    gelukkig is het hier niet zo warm, alhoewel morgen ook 20 graden of meer.....
    jullie beleven wel van alles he !

geniet ervan!
    lieve groet ma

• 21 Oktober 2013 - 22:06

Jos En Marjan De Boer:

Wat ontzettend leuk om jullie avonturen op Madagaskar te volgen. Is even wat anders dan Limburgs Mooiste of Panoramacamping Colmont, maar goed......een nuanceverschil zullen we maar zeggen.
    Doe voorzichtig de komende dagen en blijf vooral genieten van deze geweldige reis.
    Tot ziens en groeten van ons.

• 21 Oktober 2013 - 23:13

M Doze:

Hoi jac en Ed Ik had al een paar keer gekeken of eral een verslag was.
    en benieuwd wat voor ervaring er te beleven is. Genieten maar!!!!
    Har is weer thuis het gaat zo"n beetje.
    Groetjes liefs !! Mams.

• 22 Oktober 2013 - 09:11

Geesje:

He he , ben weer bij gelzezen.
    In een keer 4 verslagen, maar leuk hoor.
    Wij verdedigen heir fort De Wolden wel.........
    groeten en blijf genieten,Geesje

• 22 Oktober 2013 - 17:32

Ingrid En Roel:

Klinkt allemaal pittig, maar wel mooi. Hou je haaks en geniet van de natuurpracht. Nog meer lemuren gezien? Ze moeten er in vele soorten en maten zijn. Wij tellen de dagen af, Grid nog 1 en Roel nog 2 en dan gaan we op controle-reis. Sepp B. heeft ons verzocht de stadions extra te inspecteren! Vooruit dan maar. We 'lezen' elkaar weer, groetjes.

• 22 Oktober 2013 - 23:04

Joke S:

Ik ben er even voor gaan zitten, Google maps en Google afbeeldingen weer open en zo is jullie reis weer prima te volgen. Leuk hoor, nou ja op de buikloop na dan. Hoop dat het weg blijft.
    Genieten, groetjes Joke

• 25 Oktober 2013 - 13:17

Harmke Scholing:

Zo dat is weer een hele ervaring !. .
    Geniet er van . DE groep gezellig ?
    Groetjes Harmke.

• 27 Oktober 2013 - 17:56

Gannen:

wat hebben jullie veel gezien.
    wens jullie een goede en veilige vlucht toe, en hopelijk tot gauw

liefs ma