skippy's zand zon en pinnacles - Reisverslag uit Cervantes, Australië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu skippy's zand zon en pinnacles - Reisverslag uit Cervantes, Australië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

skippy's zand zon en pinnacles

Door: Jacqueline en Eduard

30 Januari 2013 | Australië, Cervantes

29-01-2013 – Perth – Cervantes (ca. 250 km/4 km)
Om 7.30 zitten we aan het ontbijt. Lekker uitgebreid buffet; hierna moeten we het zelf regelen. Bij het uitchecken bellen we een taxi, welke binnen 5 minuten voor de deur staat. Exact om 09.00 uur komen we aan bij Apollo om de campers op te halen. Eerst de papierenzooi regelen, terwijl onze campers nog worden schoongespoten. Na een rondje om de camper voor het opnemen van eventuele schade kunnen we op weg. Eerst langs de supermarkt. Jeetje wat is alles hier megaduur. 165 dollar armer gaan we dan echt op weg naar het noorden. Het is wel wennen om links te rijden. Het schakelen gaat gemakkelijk, het aangeven van de richting is lastiger. De hendel om dit te doen zit precies aan de andere kant. Regeelmatig schieten de ruitenwissers aan wanneer we moeten afslaan..:-). Over de Indian Ocean Drive (highway 60) gaan we naar Nambung NP. Onderweg een aantal fotostops bij de witte zandduinen en daarna bezoeken we de Pinnacles. Een gele woestijn waaruit heel veel rotspunten naar boven steken. We mogen er met de auto een route van ongeveer 4 km dwars doorheen rijden. Heel bijzonder! Natuurlijk vaak een stoppen voor een foto (of tig). Het waait erg hard dus we krijgen er gratis een scrubkuurtje van het zand bij. Na de fantastische Pinnacles moeten we nog 16 km rijden naar Cervantes Pinnacles Caravan Park. Nadat we onze spullen en plekje hebben gegeven en een kop koffie hebben gedronken gaan we na 6 uur nog een keer terug naar de Pinnacles. Nu de felle zon weg is, werpt het avondlicht een geheel andere kijk op de rotspunten en het zand kleurt geheel anders. Wederom rijden we het rondje door dit geweldig mooie gebied.; met weer heel veel foto’s. Tijdens de terugrit naar het caravanpark zien we eindelijk een levend huppelende kangoeroefamilie; die we met gemak kunnen vastleggen met onze camera’s. Het jonkie duikt gelijk de buidel van moeders in en is weg...In het keukentje op het park bereiden we een zeer ingewikkelde spagettimaaltijd; die er erg goed in gaat. Nadat het bed op zijn plaats is getrokken, duiken we onder de douche en even later het bed in.

• 30 Januari 2013 - 13:38

Geesje De Vries:

Leuk om zo jullie avonturen in Australië te kunnen volgen. Blijf er mee doorgaan, wie weet dat wij ooit ook nog eens die kant op gaan. De lange vliegreis houdt ons nu nog tegen. maar wie weet.
    Nog veel plezier tijdens jullie vakantie.

• 30 Januari 2013 - 17:48

Jos En Marjan:

Geweldig om jullie reisverslagen te lezen. Wat een belevenis !
    Ga er mee door, we genieten op deze manier ook een beetje van de reis.

• 30 Januari 2013 - 21:49

Rita Staal:

Heel veel plezier daar in Verweggistan. Geniet er maar van!!!!!
    Wel uitkijken met dat links rijden hoor ;-)
    Groetjes en tot in maart (1e bijeenkomst denk ik)