Nog heter - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Nog heter - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Nog heter

Door: Eduard

31 Januari 2013 | Australië, Kalbarri

31-01-2013 – Kalbarri NP
Vanmorgen om 6.30 uur ging de wekker. We wilden vroeg naar het Kalbarri National Park om een mooie wandeling te maken van ongeveer 8 km. Na 11 kilometer te hebben gereden moesten we linksaf slaan en ja hoor, daar waren ze: de fel rode zandwegen. Full speed reden wij hierover heen. Na 27 kilometer zandweg waren we bij het look-out. De wandelschoenen aan, 4 liter water mee en hupsakee, op weg naar de Gorges. Na 500 meter waren daar prachtige uitzichten van de rode rotsen. Helemaal geweldig was The Nature Window. Dit mooie gat in de rode rotsen zie je vaak in reclames, en wij mochten daar rondlopen.. en jawel, we bleven fotograferen.. Het is heet, erg heet! De temperaturen liepen op tot zeker 45 graden. Even later lopen we langs een kleinere uitgave van de nature window met lekker veel schaduw, wat een cadeautje is bij deze hoge temperaturen. Na 2 km klimmen en klauteren over de rode, ruige rotsen zijn we omgekeerd. Het was niet verantwoord om door te lopen. Jammer, maar volgens ons hebben we het mooiste gezien. Terug in de auto direct de airco aangezet want Jacq was toch wel aardig oververhit. We zijn doorgereden naar de spectaculaire look-out over Z-Bend, daar hoefden we maar 1,2 km te lopen voor adembenemende plaatjes.
Rond twee uur waren we weer op de camping. Na een snelle lunch zijn we direct de Murchison River in gedoken. Heerlijk! Daarna nog even in het zwembad gelegen. Eindelijk een zwembad met een heerlijke watertemperatuur, 33 graden….
Na een kop thee en een borrel nog een paar papagaaien en pelikanen gefotografeerd. Ja dat vliegt en loopt hier allemaal gewoon rond. Prachtig!
O ja, de temperatuur blijft hier de komende dagen rond de 34 graden of hoger…wel erg warm hoor.

• 31 Januari 2013 - 13:55

Femmie:

Wat vervelend dat het daar zo warm is.

• 31 Januari 2013 - 14:07

Femmie:

Het ziet er prachtig uit jammer dat het zo warm is groet jaap en femmie

• 31 Januari 2013 - 14:10

Janine:

Idd erg vervelend die warmte. Doe maar een graad of 10 deze kant op. Zitten wij rond de 17! ;-)
    Veel plezier nog.

• 31 Januari 2013 - 17:04

Hilma:

Hallo Jacqueline en Eduard,
    Wel heeeel erg warm daar! Jullie hebben het goed naar de zin zo te lezen. Australie haalt hier ook de kranten met de hoge temperaturen! Heel veel plezier en we zullen jullie reisverslag volgen.
    Groeten uut Rune.

• 31 Januari 2013 - 18:32

Christina:

Hey wat lees ik nu....33 graden als watertemperatuur????? Arme badjuffen in Nederland, die moeten het met 24.8 graden doen.....zou niet mogen.....haha. Mooi dat jullie zo genieten.
    Veel plezier! Groetjes!

• 31 Januari 2013 - 18:57

Attie:

Hoi

Eduard, je hebt toch wel je "Engelandkoffer"mee?

Geniet nog veel samen!

Groet,
    BertAttie

• 31 Januari 2013 - 19:35

Patricia:

ik nodig me zelf vast uit voor een rondje foto's wellicht te combineren met het etentje bij ons met Rudi en Gea.
    geniet er van!!!!!!!!!!! groet uit meppel

• 31 Januari 2013 - 22:26

Henk:

Hoi, lijkt me fantastisch daar down under. Dus wat wil een mens nog meer? Iets minder heet? Geniet ervan en nog veel pleizer. Groet'n uut de Wiek