het blijft lekker warm - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu het blijft lekker warm - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

het blijft lekker warm

Door: Jacqueline

03 Februari 2013 | Australië, Coral Bay

Vrijdag 1-2 zijn we van Kalbarri naar Denham gereden. Een lange tocht met veel stops voor mooie plaatjes. Onderweg 1 klein probleempje opgelopen: een mooie crack in de voorruit. Even gebeld met de verhuur maar ja, je zit in de middle of nowhere. Voor hun geen probleem dus voor ons ook niet. 's Avonds een lekkere barbeque op de camping.
Zaterd 2-2 gaan we eindelijk gebruik maken van onze 4WD en rijden we het NP Francois Peron in. Eerst de bandendruk laten zakken tot 20 psi en dan gaan over de mooie dieprode zandwegen. 50 km verder zijn we bij cape peron met een geweldig uitzicht op de rode steenrotsen. We moeten dezelfde weg terug waarbij we nog enkele keren links of rechtsaf gaan om andere lookouts te bekijken. Bijna zitten we muurvast in het mulle zand; gelukkig bracht de low gear uitkomst en kwamen we er ternauwernood uit. de Big Lagoon was een mooie afsluiter van deze tocht. Banden weer op spanning gebracht en de laatste 100 km naar Hamelin Pool doorgereden. Een outback-camping met duizenden rotvliegen! Wij zijn de enige gasten.
Vandaag zondag 3-2 zijn we zonder ontbijt vertrokken (ivm de vele vliegen die eerder wakker waren als wij). Vandaag weer een hele lange rijdag. Boodschappen in Carnarvon en de tank bijgevuld. Verder naar de blow holes waar weinig geblowed werd ivm de weinige wind. Terug op de highway overleefde de hagedis de camper van Roel wel maar werd daarna platgereden door Jacqueline (sjammer!)
Na een biertje in het lauwwarme water van de zee gedoken (ja zelfs Eduard gaat het water in zonder mopperen).
Het weersvooruitzicht is de komende dagen 40 en hoger en 'snacht rond de 26. Het gaat hier met ons helemaal lekker! Groet Ed en Jacq

• 03 Februari 2013 - 12:43

Ma:

gezellig weer wat van jullie te horen...gelukkig is het hier niet zo warm,
    6 graden.
    weinig nieuws hier, alleen pa weer enorme jicht, kan niet lopen, blijft krukken.....
    dikke knuffel ma

• 03 Februari 2013 - 13:01

Harmke:

Dat wordt smeren hoor !!!!!!!!!!!!!!!.
    met factor 100 ![ha ha ].
    anders helpt het . .
    Geniet er van . en van Jaap moet ik een tip .
    geven elke olie en water controle !!!!!!!!!!!!!!!!

• 03 Februari 2013 - 15:27

Rudi En Gea:

Leuk om jullie belevenissen te lezen. En houd het hoofd koel. Nog heeeeeeel veel plezier. Groetjes uit een regenachtig Meppel.

• 04 Februari 2013 - 21:02

Wilchard:

Klinkt goed. Lekker weer en een hoop te zien. Veel plezier en geniet ervan!

gr. wilchard