de eerste dagen in Pakistan - Reisverslag uit Gilgit, Pakistan van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu de eerste dagen in Pakistan - Reisverslag uit Gilgit, Pakistan van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

de eerste dagen in Pakistan

Door: Jacqueline/Eduard

20 September 2009 | Pakistan, Gilgit

Hallo allemaal,

Vrijdagochtend waren we omstreeks de geplande tijd in Islamabad. Na een bakkie Pakistani Thee (=met melk) gaan we in de stad Pakistani kleding kopen. Daarna stappen we in de bus om naar het noorden te gaan. Een hele lange dag (na een zeer korte nacht) in de bus zitten. De weg is niet al te best en daardoor zijn we lang onderweg. Van lunchen komt niet veel want alles zit dicht ivm Ramadan (*&^%^%##$%). We komen 'savonds in het donker aan bij het hotel in Besham (Bjorn zoek maar eens op waar dat ligt...) Na een heerlijke maaltijd zijn we direct het bed in gedoken.

Zaterdagochtend zijn we heel vroeg opgestaan 6.10uur (dat noemen ze nou vakantie...) FF na 7en vertrokken we weer met de bus verder naar het noorden. De weg was en blijft niet al te best. Tot ongeveer 36 km voor ons hotel zijn we met de fiets de bus uitgezet (wel vrijwillig hoor!) en hebben we deze laatste kilometers in de verzengende hitte (36 graden) gefietst. Eduard had helaas knallende koppijn en heeft de laatste 36 km geslapen in een hobbelende bus. Binnen 1 KM had Jacqueline al een lekke band, die ze natuurlijk zelf ging vervangen; dit tot verbazing van de Pakistani...Bij aankomst in het hotel staat er koude cola klaar (wat een beloning!) Een snelle douche en dan is het alweer etenstijd. Wat gaat de tijd toch snel (alweer 2 dagen voorbij)

Vanmorgen wederom om 6.10 uur opgestaan. Dit keer zijn we echter begonnen met fietsen (ook Eduard). De temperatuur is nu al 27 graden maar de wind is nog wel lekker. De stijgingspercentages zijn niet echt noemenswaardig (maar je moet soms wel ff flink trappen). Binnen de eerste 5 KM had Jacqueline alweer een lekke band; maar ook die was weer snel vervangen. We fietsen door een adembenemende natuur: rotsen, keien, zand, stof in allerlei kleuren en vormen. Naast ons ligt de rivier Ingus met betongrijs, hardstromend water. Na 50 KM komt daar de volgende lekke band (jawel wederom van jacq) Omdat we na 3 uur toch moesten stoppen met fietsen is Jacq maar vast in de bus gaan zitten. Nog geen 2 KM verderop staat de rest al te wachten om ook ingeladen te worden. De laatste kilometers van die dag leggen we af met de bus. We vinden alle uitzichten al helemaal geweldig maar een blik op de berg Nanga Parbat (8126 meter hoog) valt ons gebit helemaal op de grond. Om ongeveer 14.00 uur zijn we bij het Riviera hotel in Gilgit. Na een heerlijke lunch lopen we naar het centrum om voor Jacq een vrouwelijke Pakistaanse outfit te bemachtigen. Maar helaas ivm de afloop van de Ramadan zijn alle kleermakers te druk en de Pakistaanse maten passen toch echt niet dus dan maar een iets chiqere mannelijke outfit. Nu bevinden wij ons in een internetcafe (kost wel 0,35 eurocent per uur!) aan de hoofdstraat van Gilgit.

Helaas voor jullie hebben we transferkabel van het fototoestel niet bij ons dus die foto's van de westerse Pakistanen houden jullie te goed.

Veel groetjes vanuit een warm Pakistan, groetjes Eduard en Jacqueline

P.s. Denise, mist Mona ons al of wil ze al verhuizen naar Lepelaar nr 3?...

• 20 September 2009 - 14:42

Bjorn:

Tssssk, wat een verspilling, €0,35 cent per uur! Hoeveel heeft Eduard voor dit hele verhaal moeten geven? Maar wat een vakantie zeg! Wat een avontuur! Mooie Natuur? Jammer trouwens, van die foto's, ik kan niet wachten tot ik Eduard in z'n prachtige Pakistaanse outfit te zien krijg. En nee, dat gehucht Besham is niet te vinden op Google Earth. Groetjes uit een koud Meppel, Bjorn

• 20 September 2009 - 15:19

Alie De Best:

Doe de eerste dagen rustig aan,dan kun je wennen aan het klimaat veel plezier. gr Alie

• 20 September 2009 - 19:32

Patricia:

TJONGE dat wordt avontuur!!!!!!!!!!!!!!!we leven hier helemaal mee!!Noud heeft al spijt!!! hebben jullie trouwens een leuk reisgezelschap??

groetjes van ons Noud en patricia

• 21 September 2009 - 09:53

Geesje:

hallo
    Net terug van mijn vakantie zie ik dat jullie al weer op weg zijn.
    Een hele fijne tijd gewenst.
    Blijf jullie via de email volgen.

• 21 September 2009 - 16:04

Agnes:

he hallo, leuk om te lezen wat jullie beleven. zal ik het kabeltje van het fototoestel even komen brengen.... hahaha. Hier alles prima. Annet is een leuke, gezellige, vervangende buurvrouw. Met Mona gaat het prima, afgelopen weekend konden we 2 dagen buiten zitten in de Meppeler zon. mmmm heerlijk. Groetjes en geniet van jullie reis!!!

• 22 September 2009 - 19:49

Janet:

Hallo vakantiegangers, ook wij krijgen de reisverslagen van jullie doorgestuurd van Bjorn.
    Klinkt allemaal erg leuk, wel balen van die lekke banden.
    Nog een hele fijne vakantie en we blijven jullie volgen.

• 24 September 2009 - 19:26

Carla:

Ik hoop maar voor jullie vooral voor jou jaqueline, dat dit de enige lekke banden zijn. geniet maar van de omgeving

• 27 September 2009 - 08:38

Agnes:

hoeist? Jullie sms-je afgelopen donderdag gaf de indruk dat jullie het fantastisch hebben. Volgende week zondag komen jullie alweer terug. Hier alles okee. Mona leeft nog!! We zorgen goed voor haar.
    Annette geniet van het huis en de zon in de tuin. Ze heeft veel visite. (bussen vol!!) Bjorn volgt jullie reis via internet en google earth. Voor vandaag; welkom in China. groetjes, Agnes

• 29 September 2009 - 12:45

Mam:

Even niets van jullie gehoord,hier alles goed.Mooi weergehad het blijkt nu op te zijn dat is straks moeilijk wennen voor jullie na zo,n lekkere warme periode.Ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren hebben? Toch een vreemd land om te fietsen klimmen met al die keien. Veel sterkte en liefs groetjes mama

• 30 September 2009 - 19:49

Femmie:

alles goed met jullie
    al een paar dagen niks
    vernomen
    we volgen jullie op het net
    liefs zwolle

• 06 Oktober 2009 - 10:51

John:

Moeten we spoorloos / vermist al inschakelen Eventueel kunnen we Camp holland wel in laten vliegen. Ik ga er maar vanuit dat er niet veel internet mogelijkheden zijn en horen de verhalen later wel, groet uit Anna Paulowna

• 06 Oktober 2009 - 17:11

Geesje:

Leuk om nu voor je terugkomst op het werk je verhaal te lezen.
    ik ben jaloers...maar ik heb het er ook niet slecht voor staan. Ga vrijdag voor 4 dagen naar Parijs.

Tot volgende week, Geesje