Een prachtige tocht met hindernissen - Reisverslag uit Kazimierza Wielka, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Een prachtige tocht met hindernissen - Reisverslag uit Kazimierza Wielka, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Een prachtige tocht met hindernissen

Door: Jacqueline

30 Augustus 2018 | Polen, Kazimierza Wielka

We verlaten Kielce richting het zuiden. Ik heb een route van RidewithGPS gedownload en zo rijden we de stad uit. Niet veel verder staat er een verbodsbord; zou dit ook voor fietsers gelden? Meestal kun je als fietser er wel langs maar helaas..., 900 meter verderop zien we dat wij er ook niet langs kunnen. In verband met de aanleg van een nieuwe weg is ook de brug er uit om te vervangen. Dus wij moeten terug en ook over redelijk drukke weg naar Rakow. Halverwege zien we een afslag en op de app zien wij dat dat ommetje ook weer op onze route uit komt. Blijkt dat we weer over een stukje GreenVelo rijden. Als we onze route weer bereiken, blijken we hem verkeerdom op te pakken dus hups weer omdraaien; dat worden ongeveer 10 kilometer extra bovenop de geplande 90...
De weg die we rijden is een doorgaande (N)weg waar met enige regelmaat een auto langs scheurt dus moeten wij achter elkaar blijven fietsen. De weg is glooiend maar goed te berijden. Als we in Chmielnik aankomen, gaan we even op het dorpsplein zitten om de vervolgroute door te nemen. Deze zou namelijk geruime tijd langs de snelweg verlopen en daar hebben wij nou net geen zin in dus laten we de Osmand app onze route bepalen. Door te klikken op de reeds door ons aangebrachte markering van ons einddoel en daarna op routebeschrijving bepaald de app een prachtige route door het heuvelachtige landschap welke geen enkele meter snelweg pakt. Het worden dan wel weer een paar extra kilometers maar ach het is lekker weer en het gaat best lekker. We zijn enorm aan het genieten totdat we bij een winkeltje wat te drinken halen en mijn achterband spontaan klapt.... Spullen afladen nieuw bandje erin en weer verder maar de band lijkt weer leeg te lopen dus een eindje verderop weer aan de slag. Dit keer wisselen we gelijk de voorband met de achterband omdat het profiel van deze laatste al bijna is verdwenen. Weer een ander binnenbandje en nu lijkt het goed te gaan. We krijgen een paar stevige hellinkjes voor de kiezen (mijn snelheidsmeter kan het niet meer meten; dus blijkbaar sta ik bijna stil...) Verstand op nul, rustig doortrappen en genieten van de omgeving onder het genot van een lekker zonnetje. Eduard vindt het heerlijke klimmetjes... Het laatste stukje pakken we toch maar de doorgaande weg anders moeten we over een wel boerenpad met wel hele dikke kiezelstenen (gezien mijn bandenprofiel misschien niet zo'n beste keuze). Als we Het dorp Kazimierza Wielka inrijden, rijden we bijna direct tegen ons hotel. aan. Een heerlijke dag maar dan wel een met hindernissen zoals bandenwissels en flinke heuvels te overwinnen blijkt ook de wastafel in onze kamer lek dus wisselen we ook nog maar even van kamer.
Vandaag 111,1 km op de teller; tussen stand 961 km.

• 30 Augustus 2018 - 19:35

Geesje:

Mooi om jullie reis met UPS en downs te volgen.
    Je leest tussen de regels door dat jullie flink genieten en dat ook het weer mee zit.
    Fijne vakantie verder samen.

• 30 Augustus 2018 - 20:20

Harmke :

Dat was prozor

• 31 Augustus 2018 - 17:30

Wilchard :

Mooie tocht. Achteraf zijn de hindernissen goed voor het verhaal, toch?

• 31 Augustus 2018 - 21:39

Mam:

Wat zijn jullie sterk, met al de hindernissen.Mooie samen werking.ben ik trots op.veel fiets plezier. L. Groet