De laatste fietskilometers in Polen - Reisverslag uit Katowice, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu De laatste fietskilometers in Polen - Reisverslag uit Katowice, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

De laatste fietskilometers in Polen

Door: Jacqueline

05 September 2018 | Polen, Katowice

Gisteravond nog een korte wandeling gemaakt naar het centrale plein van Oswiecim waar we een lekker kopje koffie hebben gedronken op het terras. Het liep af en aan bij het winkeltje want er werd ook Lody (ijs) verkocht. Polen zijn verzot op Lody; overal verkrijgbaar en groot op de gevels aangegeven. Ff voor zessen staan we op en lopen we naar restaurant La Rossas waar we ook geluncht hebben 2 dagen geleden. Het rommelt in de verte en de lucht wordt steeds donkerder. Als we nog met het voorgerecht bezig zijn begint het flink te regenen. We nemen alles mee en gaan binnen zitten. Het eten is voortreffelijk. Eduard eet Zalm op een bedje van zwarte quinoa en ik heb een van de chefs specialiteiten gerookt BBQ-rundvlees in een bieten-roomsaus en een grote gamba op een deegbodem (lijkt op pizza maar is het absoluut niet). We genieten en omdat het al maar door regent nemen we ook nog maar een heerlijk toetje. Het is droog als we terugwandelen naar het B&M.

Vanmorgen uitgeslapen; ontbijten kan toch pas om 8u30. We hebben vandaag onze laatste fietstocht in Polen. Niet de mooiste maar Osmand+ weet er toch nog wat leuks van te maken! Omdat we dwars door de stad moeten (van zuid naar noord), heb ik gisteren al wat fietsenzaken in de app geprogrammeerd om langs te gaan om te vragen of ze fietsdozen hebben. Bij de 1e (mtb)zaak hebben ze er helaas geen (seizoen is voorbij..?; hier fietsen ze blijkbaar alleen met mooi weer). Bij de 2e hebben we geluk. We spreken af dat we over en paar uurtjes met een taxi terug komen om ze op te halen. Nog een kilometertje of zes naar ons hotel. De fietsen kunnen in de parkeergarage. Een douche en lunch later rijdt de taxi voor (gelukkig spreekt hij wat Engels). Terug in het hotel pakken we direct de fietsen in de dozen. Het is 5 uur als we klaar zijn; we lopen een dag voor op schema.
Op dit moment drinken we een borrel op de goede afloop van onze mooie reis door Polen. Morgen nog een dagje Katowice en dan vrijdagochtend heel vroeg naar het vliegveld voor de terugvlucht met Wizz Air naar Eindhoven.
Vandaag 53 kilometer op de teller; totaal afstand gefietst in Polen:
1188 km.

• 05 September 2018 - 14:20

Geesje:

Nog heel veel plezier in Katowice. Hoor vrienden , die kennissen hebben in Polen er vaak over. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

• 05 September 2018 - 15:13

Corry:

Nog lekker genieten die laatste dag! En hele goede terug reis. Het was leuk om weer met jullie mee te reizen.

• 07 September 2018 - 04:35

Jan:

Wat een prachtige tocht hebben jullie weer gemaakt en leuk om de verhalen te lezen. Goede reis terug en we zien elkaar snel.