De 1000 km overschreden, Krakau bereikt - Reisverslag uit Krakau, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu De 1000 km overschreden, Krakau bereikt - Reisverslag uit Krakau, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

De 1000 km overschreden, Krakau bereikt

Door: Jacqueline

31 Augustus 2018 | Polen, Krakau

Wederom de Osmand+ app de route laten bepalen. En we hebben alweer genoten van de mooie route die door de app uitgestippeld is. De eerste paar kilometers hebben we nog enkele stevige klimmetjes maar dan rijden we op de heuvelrug en zien een vrij grote vlakte voor ons. De volgende kilometers zullen niet veel hoogteverschillen hebben.
We rijden op een dijkje langs de Wisla, het water is erg laag. We verlaten de dijk maar een aantal kilometers verderop pakken wij hem weer op. Hier is het fietspad op de dijk nog in de maak, maar we kunnen er al wel over. Krakau komt gestaag dichterbij. Het is vandaag bewolkt maar de zon piept er in de middag toch af en toe nog even door; de temperatuur is aangenaam. Als we de dijk langs de Wisla moeten verlaten (fietspad houdt op) rijden we na ook al bijna Krakau binnen. Natuurlijk even een fotostop bij het plaatsnaambord en dan is het nog iets meer dan 13 km voordat we bij ons hotel zijn. De weg is natuurlijk iets drukker dan we afgelopen 2 weken gewend zijn, maar er is nog prima te rijden en dichter bij de stad zijn de fietspaden zeer goed vertegenwoordigd. Ook in het centrum van de stad zijn veel fietspaden en wordt er goed aangegeven dat het in sommige straten is toegestaan om als fietser tegen het verkeer in te rijden. Onderweg een aantal fotostops en dan zijn we bij ons hotel. Aan de buitenkant verwacht je er niet zoveel van maar we hebben een superdeluxe kamer: een enorme hal met kledingkast en grote badkamer; een zithoek met tv, tafel en bureau, een kingsize-bed een ook nog eens een balkon (waar ons wasje inmiddels hangt te drogen). Rond half 5 hebben we de wandelschoenen aan en lopen in een kleine 15 minuutjes naar het centrum. Tjee wat een drukte; zoveel toerisme hebben wij afgelopen 2 weken niet gezien!
Vandaag hebben we 70 km gefietst; totale tussenstand 1031 km.
De wandelkilometers hebben we niet gemeten...

• 31 Augustus 2018 - 20:44

Corry:

Begrijp ik het goed dat Krakau jullie eindbestemming is? Geweldige reis weer zeg! En wat een kilometers! Top prestatie...Heel veel plezier nog met het verkennen van Krakau.

• 01 September 2018 - 06:11

Nee nog niet het eindpunt. Nog 2 dagen fietsen. Een dag naar Auschwitz en dan nog een ritje naar ons eindpunt Katowice vanwaar we weer naar huis vliegen.