Makassar - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Makassar - Reisverslag uit Makassar, Indonesië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Makassar

Door: Jacqueline

31 Augustus 2014 | Indonesië, Makassar

De reis is gisteren goed verlopen. Alle bagage (2x fiets 23+18kg en 2x 12 kg overige bagage) is meegekomen en we werden al opgewacht door de man die ons in een half uurtje naar het hotel bracht. Midden in de stad, vlak bij Fort Rotterdam, in een luxe resort Pantai Gapaura, huisje op palen met uitzicht op zee en beloond worden met een prachtige zonsondergang. Wat willen we nog meer? Ja, fietsen, genieten van de cultuur en van het overheerlijke indonesche eten!
Na een lange nachtrust, rustig wakker worden en nasi goreng als ontbijt een wandeling door de stad gemaakt. Weinig (3) westerse toeristen tegengekomen. Een lekker broodje bij de Holland bakery, gelegen naast de Rabobank, gekocht en opgeknabbeld aan de kade. Terug bij het hotel even bijkomen van de warmte en zometeen de fietsen in elkaar zetten en een testritje door de stad maken.

• 31 Augustus 2014 - 08:28

Margaretha :

Lekker zeg ...
    Huisje op palen met een prachtig uitzicht. Dat moet geweldig zijn (foto?)
    Nasi Goreng als ontbijt. Kregen jullie dat wel zo vroeg in de ochtend naar binnen?
    Ja ik weet het ..bij Indonesiers is dat een gebruik warm eten in de ochtend.
    Jullie zullen vaak "blanda" te horen krijgen haha
    Niet erg hoor!
    Mountainbikes meegenomen?
    Veel fietsplezier. Ben jaloers ..

• 31 Augustus 2014 - 08:37

Wilchard:

klinkt goed. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Veel plezier en geniet ervan!
    gr. wilchard

• 31 Augustus 2014 - 09:39

Roel En Ingrid:

Zo, de reis begint lekker zeg! Niet alle slaapplaatsen zullen zo zijn, dus lekker even genieten daarvan. Nu de fietsen uitpakken en het gaat echt beginnen! Wat zullen jullie weer veel mooie dingen zien, genieten van de uitzichten en vooral van de bevolking!

• 31 Augustus 2014 - 19:07

Carien:

Zo begin je een vakantie!! Veel plezier en geniet!! Ben benieuwd naar jullie verslagen :)

• 31 Augustus 2014 - 22:51

Henk En Greetje:

Nou dat is een goed begin, slapen op palen en een chinees ontbijt. Wij wensen jullie een zeer goede reis toe, zonder al te veel pech, maar ook dan zal de zon blijven schijnen. Wij wachten de ongetwijfeld boeiende verhalen wel af. Genieten, daar gaat het om. Hartelijke groet uit IJhorst van Henk en Greetje.

• 01 September 2014 - 11:03

Janine:

Fijne vakantie!!

• 01 September 2014 - 14:42

Asian Way Of Life :

Veel reisplezier!

• 01 September 2014 - 16:43

Mam:

Lekker warm daar,komt eind v.d.week hier ook. Ik had al snel het wordfeud terug van je .dacht dat het niet kon.
    Fijn jullie berichtjes te lezen .Geniet er van, Fietsen maar !!!!!!!!!!Hartelijke groet Mams