4 moessonbuien en 2 kapotte spaken - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu 4 moessonbuien en 2 kapotte spaken - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

4 moessonbuien en 2 kapotte spaken

Door: Jacqueline

18 September 2015 | Sri Lanka, Kandy

Heel vroeg in de morgen hoorde Jacq de eerst bui. Best lekker als je nog in je bed ligt. Toen wij naar het ontbijt liepen was het lekker opgeklaard maar we gaan de bergen in dus wat staat ons nog te wachten? We beginnen vals plat, dan een heerlijke steile klim, we gaan sneller dan de vrachtwagen voor ons maar voor de veiligheid blijven we er maar achter hangen. Een verschrikkelijk mooie etappe vandaag! Uitzicht op de bergen, gestaag vals plat omhoog. Een afdaling naar een grotere stad Matale waar we een fietsenmaker vinden die de gebroken spaken van Eduard probeert te repareren. De ene wil nog door de spaak krom te buigen en daarna weer recht te trekken; voor de andere moet de pion eraf maar helaas lukt dat niet dus noodoplossing: van het uiteinde van de spaak wordt een haakje gemaakt. Jacq haar reparatieoog ziet al dat die het niet zou houden maar toch vertrekken we. Maar pas nadat de vette bui is afgelopen. Even verderop eten we nog een heerlijke, spicy 'fried rice' die energie hebben we vast nodig voor de vervolgklim. Een yoghurt verderop, de lucht wordt al redelijk donker en jawel, even later staan we weer te schuilen. Verder klimmen, dalen vlak voor Kandy. Beneden bij de brug mooi uitzicht op Kandy kunnen we nog net een foto maken voordat de volgende bui los gaat. Een heftige klim volgt waarna weer een afdaling naar het meer in het centrum van Kandy, mega druk, filerijdend missen we de afslag. 300 meter terug, mee in de flow van het verkeer. Het weggetje waar we in gaan, gaat vrij steil omhoog, maar in het laagste verzet, lukt het nog net. We gooien onze tassen in onze kamer van het Expeditor hotel en gaan eerst naar beneden voor een koel biertje. Ondertussen schrijft Jacq dit en stort er weer een bak water naar beneden. We blijven hier 2 nachten.

• 18 September 2015 - 14:29

Rita Staal:

Ahhhhh ........ jullie rijden al mooi naar het zuiden. Stoere bikkels hoor!!!!

• 18 September 2015 - 20:42

Mams:

Het is hier net zo nat als bij jullie ,jammer van de pech ,maar mijn bikkels zetten door!!!!!!!
    Geniet maar lekker.En wat kun je daar lekker eten he ?

• 19 September 2015 - 05:55

Grid En Roel:

Jammer van de pech, maar hoort een klein beetje bij het avontuur. Zo leer je ook de lokale techniekers kennen.... In Kandy is inderdaad van alles te doen, nog naar het olifantenweeshuis? Kun je ze persoonlijk gaan wassen en voeren. Veel plezier en goede en pechloze reis verder.