De laatste dagen in Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Negombo

Door: Jacqueline

03 Oktober 2015 | Sri Lanka, Negombo

Afgelopen donderdag stonden wij op met het zonnetje én die is de hele dag gebleven. Wij hebben lekker gezwommen, fiets gepoetst, gezwommen, strandwandeling gemaakt en weer gezwommen. Heerlijk relaxed dus!
Om niet alleen maar een beetje rond te hangen zijn we vrijdag per trein naar Columbo gegaan. Heen 'luxe' 2e klas voor wel geteld €0,56 p/p; 40 km in anderhalf uur. Colombo is een drukke grote stad waar niet heel veel te zien is. We hebben rondgewandeld in het deel waar het oud Nederlands ziekenhuis staat. (nu toeristenterrasjes en -winkeltjes). Nog even door een paar straatjes van Pettah: een druk handels- en winkelgebied waar zich ook nog auto's vrachtauto's en tuktuk zich doorheen proberen te wringen. Leuk om te zien maar doe ons maar de kleinere dorpen. Half 3 pakken we de trein terug, dit keer voor half geld want er is alleen 3e klas... Op elkaar geplakt reizen we weer in anderhalf uur terug naar Negomba waar we een tuktuk pakken die voor die paar kilometer 10x duurder is dan de treinreis (waarbij we niet zijn opgelicht!, het zijn de normale tariefsverschillen tussen taxi-ov). Terug in het hotel nemen we eerst een verkoelende duik in het zwembad; het was weer een tropische zonnige dag!
Vandaag, zaterdag is onze laatste dag in Negombo. We klungelen vandaag maar weer wat aan, het enige wat we moeten, is onze fiets weer in de doos inpakken. Morgen vertrekken wij in de vroege uurtjes naar het vliegveld om hopelijk zondagavond weer veilig in Meppel te kunnen arriveren. Tot gauw!

• 03 Oktober 2015 - 08:57

Rita Staal:

Bedankt dat ik deelgenoot mocht zijn van jullie reis. Ik heb ervan genoten.
    LANKA SRI LANKA THE ISLE OF SUNSHINE!!!!!
    Een veilige terugreis en tot gauw.

• 03 Oktober 2015 - 12:40

Henk En Greetje:

Wij wensen jullie een goede reis terug naar huis. Wij hebben de reisverhalen uitgeprint in op een rijtje gezet. Bedankt dat jullie ons door Sri Lanka hebben gegidst !

• 03 Oktober 2015 - 13:30

Roel En Ingrid:

Gelukkig toch nog wat zon om het vakantiegevoel af te sluiten! Jammer dat het weer voorbij is, zal de verhalen missen. Langzamerhand gaan wij voorbereidingen treffen... Hoop dat jullie een voorspoedige terugreis hebben en met zon in Meppel terug komen!

• 03 Oktober 2015 - 19:25

Corry:

Jammer dat deze mooie reis er op zit, hele goede terugreis! Het was leuk om weer een beetje mee te beleven. Succes met het verwerken van alle fotomateriaal.... ☺️

• 03 Oktober 2015 - 20:32

Mams:

Lekker slapen en een goede reis terug !!!