eindelijk weer een vlak parcours.. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu eindelijk weer een vlak parcours.. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

eindelijk weer een vlak parcours..

Door: Jacqueline/Eduard

04 December 2008 | Laos, Vientiane

Aangezien we vandaag veel kilometers voor de boeg hebben (95km) vertrekken we op tijd. De zon schijnt al lekker dus dat wordt weer een hete dag (44 in de zon zonder rijwind) . Na 6 km trappen moeten we nog ff bikkelen op 1,5 km 10% klimmen daarna gaan we naar beneden en blijft het vlak! De omgeving is mooi; na de eerste 28 km maken we een cola stop aan de rivier. Voordat de cola op tafel stond moesten we ff wachten want de sleutel van de koelkast was zoek; maar de cola was heerlijk!. Weer op het ijzeren ros gestapt en kilometers maken. Het gaat erg lekker; her en der moeten we even stoppen voor een foto of een banaantje. Het is kwart voor 1 als wij er al 68 km op hebben zitten en gaan lunchen op de rivier. De laatste 25 km zijn minder leuk want we rijden op de doorgaande weg naar Vientiane (hoofdstad van Laos). De routebeschrijving is perfect en het Lao Hotel is zo gevonden. Hier gaat een grote wens in vevulling: een perfecte warme douche (bijna te heet). Dorstig als we nu zijn, gaan we op zoek naar het overheerlijke Lao bier. Morgen verblijven we nog een dag in Vientiane; de fietsen moeten ook af en toe een dagje rust hebben...

Ook vandaag hadden onze 2 vrienden geen moeite om ons bij te houden; ze waren af en toe voor ons of achter ons maar soms ook naast ons (zie foto)....

Volgens AWOL (onze reisorganisatie) lijkt het goed te gaan met onze terugvlucht. De vliegvelden van Bangkok zouden morgen (vrijdag) weer goed moeten draaien.

Groet Eduard en Jacqueline

Oh ja, werk ze nog even het is bijna weekend...

• 04 December 2008 - 10:28

Femmie:

erg leukal die verhalen ik zou zo wel mee willen fietsen niet zo ver natuurlijk en die temp. heerlijk ik ben wat grieperig dus even de rem erop het schijnt in bangkok wat rustiger te zijn gr uit zwolle

• 04 December 2008 - 10:42

Marry Strijker:

We volgen jullie elke dag, Jan (rode Kruis) stuurt altijd elke dag alles even door. Prachtig die reisverhalen, het fietsen lijkt mij ook leuk, jullie weten dat wij ook van fietsen houden maar 95 km in de hitte is voor ons niet meer te doen volgens mij.
    Maar om een land goed te bekijken is fietsen een geweldig iets, je hoort alles, je ruikt alles en je ziet veel. Veel succes nog de komende dagen en geniet van de rustdag, maar genieten doen jullie wel geloof ik. Groet uit het koude Ruinen Henk en Marry

• 04 December 2008 - 10:55

Jan En Jannie Jansen:

Hallo Eduard en Jacqueline

Wij genieten erg van jullie prachtige reisverhalen en gunnen jullie het van harte.
    Wij sturen de verhalen door naar alle bestuursleden zodat die ook mee kunnen genieten.

• 04 December 2008 - 21:53

Cees Uut Meppel:

Hallo fietsbikkels, missen jullie de modder nog niet van de Havelter bossen????? Geniet nog maar lekker van het heerlijke weer daar, want zoals jullie wel lezen is het hier niet al te best. De verhalen volgen wij ook in het Meppelse en delen we met de Erpsen. Lekker dagje luieren voor de boeg ook fijn.Nou veel plezier de laatste dagen en doe geen dingen die wij ook niet zouden doen. Groet´n Janke en Cees