Weer de grens over - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Weer de grens over - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Weer de grens over

Door: Jacqueline/Eduard

07 December 2008 | Thailand, Nong Khai

Na weken kilometers vreten in Laos zijn wij vandaag de grens weer overgegaan naar Thailand.
Het eerste stuk in Vientiane was niet leuk, daarna werd de weg niet leuk: hele stukken asfalt weer aan de haal dus weer stofhappen en door gaten hobbelen. Zo goed als helemaal de Mekong gevolgd. Wij fietsen in Laos maar aan de overkant van de Mekong is Thailand (zo ver weg maar zo dicht bij). Aan de routebeschrijving hebben we nogal getwijfeld vandaag maar ons eigen heldere inzicht gaf te kennen dat we wel goed moesten zitten. Na 35 KM fietsten wij onder de Friendship Bridge (brug over de Mekong naar Thailand) door om eerst nog een kijkje te nemen in het Boedha Park die niet na 4 km maar na 7 km te vinden was. Een Lao-student Engels heeft een hele tijd met ons meegelopen om zijn engels te oefenen. Een vriend van hem was wat verlegen en durfde niet zo goed engels te praten. Op de terugweg nog 1 maal in Laos gegeten en bij de grens onze laatste kippen opgemaakt.
Het hele paperassenwerk weer doorgeworsteld en nog wat betalen en dan kun je zo met wat stempels Laos uit en Thailand weer in.
Zo'n 4 km verder zijn we neergestreken in een guesthouse Mut Mee aan de Mekong. Ziet er leuk uit en je moet je eigen consumpties en andere bestellingen bijhouden in een boekje. Wij verblijven hier nog een dagje extra en fietsen daarna de laatste 95 km naar ons hotel in Udon Thani, waarvan we per vliegtuig vertrekken richting het koude Nederland.
Mochten er nog ergens pepernoten zijn dan houdt Eduard zich aanbevolen... (Jacq lust nog wel een stukje marsepein...).

Wij wensen Noud en Patricia een hele goede reis. Laat je warme kleren maar thuis want die heb je hier niet nodig!

Helaas lukte het ons niet om dit bericht te plaatsen en proberen wij het vandaag, zondag, nog een keer. Gisterenavond hebben wij gedineerd op een rondvaartboot op de Mekong. Het was niet warm maar wij zweten allebei heel erg. Het eten was zo megascherp (net als in Amsterdam Henk en Geertje..) Gelukkig was er bier genoeg op voorraad en namen wij bij elke hap eten een grote slok bier!

Vannacht om 5 uur was er een Boedist die het nodig vond om minstens 5 minuten op zo'n ijzeren gong te slaan. Ook de plaatselijke honden vonden het niet erg geslaagd en probeerden dit ook duidelijk te maken aan de trommelaar.. Kortom, vroeg en raar wakker worden...
Maar gelukkig hebben wij onze "vrije dag" en draaien wij ons nog maar een keer lekker om.

Groetjes Jacqueline en Eduard

• 07 December 2008 - 11:47

Janine:

Hoi Eduard en Jaqueline,
    heb nog marsepein en pepermoten in de aan bieding. Zal wat bewaren voor jullie. Guus heeft al 5 kilo pepernoten op maar, dat was niet de hele voorraad. Goede reis naar het koude Nederland waar op dit moment wel de zon schijnt.

• 07 December 2008 - 17:55

Peter:

Hallo Bikkels,

Genoten van jullie reisverslagen, weet zeker, dit ga ik niet doen, maar ben blij dat jullie hebben genoten, goede reis terug naar Holland.

• 07 December 2008 - 18:23

Elly:

Goede terugreis gewenst, we zullen proberen het zonnetje hier nog even voor jullie vast te houden. (Wel nachtvorst) hebben jullie wel winterbanden op de fiets voor als je terug komt?

Groetjes Elly

• 07 December 2008 - 19:01

Alie:

GEWELDIG wat hebben jullie veel gezien! Leuk ook om de avonturen te volgen via deze site, het voelt haast alsof je er een beetje bij bent. Succes en veel plezier nog met de laatste kilometers... Groetjes

• 07 December 2008 - 20:29

Marianne:

Jullie berichtjes doorgestuurd naar thuis. Even de rust om te lezen en terug te schrijven. Ik heb genoten van jullie verslag. Wat een ervaring en geniet er nog van !!!

• 07 December 2008 - 23:43

Joke S:

Geweldig dat jullie deze reis zo goed hebben volbracht, ik doe het zeker niet na want volgens Jacq staat ze bijna stil als we samen fietsen , ik had er zeker een paar maanden voor nodig gehad.
    Een hele goede terugreis
    en tot ziens
    groetjes Joke

• 08 December 2008 - 10:18

Harmieke En Jolande:

geniet van de laatste uurtjes vakantie. Wat hebben jullie het mooi gehad he! We zijn benieuwd naar jullie verhalen. Hier is het koud, druk, en van alles en nog wat!

Groetjes Jolande en Harmieek