Met een droog keeltje door de woestijn - Reisverslag uit Ardestān, Iran van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Met een droog keeltje door de woestijn - Reisverslag uit Ardestān, Iran van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Met een droog keeltje door de woestijn

Door: Jacqueline

13 Oktober 2017 | Iran, Ardestān

Vrijdag 13 oktober slapen we uit want we ontbijten pas om 8 uur. Voordat we vertrekken moet er eerst een groepsfoto gemaakt worden voor de eigenaar van Tavassolian Historical House. Onder begeleiding van de eigenaar worden we de al filmend de stad uitgeleid. Eerst een paar klimkilometers daarna hoofdzakelijk afdalen. Vandaag rijden we door de woestijn. Een saaie weg naar Mughar met een stevige zijwind (ietsiepietsie mee) waar we wat drinken. Dan slaan we rechtsaf, lekker met de wind in de rug naar Zavareh. Ook saai maar ja, het is niet voor niets woestijn. Once in a life time moet je dat toch eens gedaan hebben. In Zavareh rijden we continue rechtdoor totdat we bij een park aankomen waar we lekker kunnen lunchen in de schaduw. Hierna slaan we weer rechtsaf en hebben we zijwind tegen totdat we in Ardestan onder de snelweg doorfietsen. Met ongeveer 85 km op de teller, stappen we hier in de wagen en rijden we over de snelweg in 5 kwartier naar Na'in waar we net vóór de stad overnachten. Na wat relaxen gaan we met het busje naar Na'in om te dineren. Voor het eten hoef je Iran niet te bezoeken, eigenlijk eten we elke avond kebab van lam (wat Jacq niet eet), kip of in veel olie gebakken vis (ook geen favoriet) met rijst. Gelukkig is er wel regelmatig salade vooraf. Morgen onze laatste fietsdag in Iran...

• 13 Oktober 2017 - 22:27

Marian:

Nog even en er zijn weer bruine boterhammen met kaas

• 14 Oktober 2017 - 17:54

Cees Van Der Haven:

Wie kan nou zeggen dat je door een woestijn gefietst bent. Jullie zijn een van de weinige. Wat zullen jullie genieten van de Hollandse pot. Goede reis. Gr Cees en José