Langs de Oekrainse grens - Reisverslag uit Młyny, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Langs de Oekrainse grens - Reisverslag uit Młyny, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Langs de Oekrainse grens

Door: Jacqueline

23 Augustus 2018 | Polen, Młyny

Vannacht heerlijk geslapen op de ´ranch´ lekker rustig en heerlijk afgekoeld naar net iets beneden de 15 graden. Als wij vertrekken is het kwik al weer behoorlijk gestegen. Onder een strak blauwe lucht rijden we het eerste stuk langs de snelweg naar de ´grote´ stad Tomaszow Lubelski. Zodra het mogelijk is loodst de route ons via de woonwijken naar de mooie weggetjes. We krijgen wel direct al 2 stevige hellingen voor de kiezen en van het ene dorp naar het volgende een stuk gravelweg voor de kiezen.
Vooral in de 1e helft van vandaag zitten de ergste heuveltjes. Gelukkig vandaag heel veel goed asfalt. Onze route is echt groen, af en toe een dorpje maar dan weer door het bos. In Horyniec Zdroj doen we een bakkie met een broodje en bij supermarkt een koude koffie. 2 km later vlak voor het dorpje Radruz maken we een stop bij een heel oud houten kerkje waar een kijkje zeer de moeite waard is. Helaas is er net ook een minibusje met toeristen gearriveerd... Hebben wij weer!
Nou we het toch over kerkjes hebben... Om de kilometer staat er wel een kruis of bidhuisje langs de weg, van heel simpel tot heel groots met vaandels en kunstbloemen. Ook de begraafplaatsen zijn zeer kleurrijk met vele kunstbloemen en kandelaren.

Vandaag toch een aantal andere fietsvakantiegangers op de route gespot maar meestal rijden we alleen door het groene landschap. Bij het gehucht Budzyn verlaten we de route om ons onderkomen voor de nacht op te zoeken. We komen uit op de grote weg vlak bij de grensovergang met Oekraïne. Op de weg staat een hele lange rij vrachtwagens te wachten om de grens over te mogen. Inmiddels 3 uur later dan toen wij bij het hotel arriveerden staat er nog steeds een rij. Onze fietsjes maken een moeilijke nacht door want zij overnachten in een garage waar onlangs een kudde geiten heeft gelogeerd...
Wij hebben onszelf en onze fietskleren inmiddels gewassen, de route en hotel voor morgen bepaald en ons buikje volgegeten en gedronken. Nog ff tijd voor internetten en dan lekker ons bedje in.
Vandaag op de teller 98 km+ tussenstand 406 km.

• 23 Augustus 2018 - 20:13

Hilma:

Weer leuke verhalen! Veel plezier!

• 24 Augustus 2018 - 09:18

Ingrid En Roel:

Die arme fietsen, zo maar slapen in een schuur waar geiten hebben gestaan... goed dat jullie afgelopen weekend leuke fietsen gezien hebben! Eten jullie trouwens nog bijzondere dingen of zijn het overwegend bekende etenswaren? Weer leuk om jullie dagverslagen te lezen en we horen vanavond/morgen wel weer verder. Fiets ze verder!