Laatste stukje GreenVelo naar Kielce - Reisverslag uit Kielce, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Laatste stukje GreenVelo naar Kielce - Reisverslag uit Kielce, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Laatste stukje GreenVelo naar Kielce

Door: Jacqueline

29 Augustus 2018 | Polen, Kielce

Laat wakker worden (07:37) en dan buiten een strak blauwe lucht zien, daar wordt ik nou blij van! We hebben een korte dag dus doen we op ons gemakkie de boel in- en oppakken. Een klein stukje over de drukke weg terug naar Rakow warmt op ons direct goed op want we moeten ook direct klimmen. In het centrum van Rakow vullen we onze bidons bij en trappen dan weer lekker door. Weer een mooie omgeving vandaag door veel groen (de GreenVelo route doet absoluut zijn naam eer aan!) Het gaat weer heuveltje op en heuveltje af dus op en afschakelen is veelvuldig aan de orde; alle tandwieltjes worden goed gebruikt. Voor we het weten zien we het plaatsnaambord Kielce in beeld verschijnen. Het is nog mooi vroeg in de middag als we midden in het centrum inchecken bij hotel Bristol waar de fietsen in de garage geplaatst kunnen worden. Als onze tassen op de kamer zijn gedropt gaan we eerst lunchen op het terrasje voor ons hotel in de gezellige winkelstraat. Dan is het tijd voor de was en een douche waarna we het centrum gaan verkennen en een heerlijk ijsje nuttigen. Om smaakjes uit te kiezen hebben we nog even de vertaalapp nodig want de dames spreken wel wat Engels maar komen ook niet op de desbetreffende woorden. Na de flinke wandeling gaan we even terug naar het hotel, zitten we op de gang om even te internetten want op onze kamer hebben we op dat moment geen bereik; terwijl hij het nu fantastisch doet. Onze was hangt in de openstaande ramen waar het geroezemoes vanaf de straat gezellig door naar binnenkomt. Vanmiddag een gezellig Italiaans restaurantje gezien waar we zo gaan eten. Het is nog 2 dagen fietsen naar Krakau.
Vandaag 54 km gereden; tussenstand 850 km.

• 29 Augustus 2018 - 19:27

Ingrid:

Dat klinkt als een rustig en mooi dagje. Nog even en jullie zijn in Krakau. Sprak net de buurvrouw, zij is een week in Krakau en omstreken geweest. Zij vond het prachtig (maar de taal die ze spreken moeten ze afschaffen.....) en heeft erg genoten daar. Dat zal voor jullie ook geen probleem worden. Succes weer morgen.