Appels appels appels en heuvels - Reisverslag uit Raków, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Appels appels appels en heuvels - Reisverslag uit Raków, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Appels appels appels en heuvels

Door: Jacqueline

28 Augustus 2018 | Polen, Raków

Vannacht om een uur of een wakker door een paar rokers die bij de voordeur van het hotel stonden te kletsen; gelukkig begrepen ze het toen ik een aantal keer in mijn handen en klapte... Daarna weer lekker verder geslapen tot 6:30. We hebben geen extreem lange route op de planning dus kunnen we rustig aan doen desondanks zijn we toch weer redelijk op tijd op pad. Het is nog fris maar het jasje is net niet nodig. We dalen de kasseien weg weer af naar de rivier en pakken de route weer op. We fietsen van groene appels naar rode, naar goudrenetten en oma's en weer rode, groene, meerkleurig. En zo gaat dat kilometers lang door. Af en toe een tomatenveld, pruimenboom of peren maar grotendeels appels. Het gonst niet van de insecten dus ook hier zal er wel volop gif worden gespoten. Toch kan ik het niet laten om een mooi rood appeltje te proeven; en hij is heerlijk! Na 35 km rijden we een grotere stad binnen; het is marktdag. Een giga-grote-markt en heeeel veeeel auto's langs de weg. Wij kopen verderop gewoon bij de Spar een versnapering en rijden dan weer verder. In Ujazd treffen we een enorme ruïne, wat ooit een 12e eeuws klooster was, Zamek Krzyżtopór, waar we een koffiestop maken. We rijden weer verder door de prachtige groene heuvelachtige omgeving. Lekker genieten van het heerlijke weer, de stilte ende kilometers schieten onder onze wielen door. Mooi vroeg in de middag verlaten we vlak voor Rakow de route om naar het door ons geboekte hotel te rijden. Een klein stukje over een druk stukje weg maar dan komen we bij een mooi hotel waar het nog erg stil is. Met fiets en al gaan we het restaurant binnen om even wat te eten waarna we onze intrek nemen in de hotelkamer. Wasje buiten gehangen en de wandelschoenen maar weer even aan om naar het meertje te wandelen. Het lijkt een stuwmeertje te zijn waar rondom op meerdere plekken op z'n Pools gekampeerd wordt (niet ons ding). Terug bij het hotel nemen we een biertje en een borrelnootje op het binnenterrein. Straks lekker eten (de menukaart toont veel lekkers).
Vandaag 76,6 op de teller; tussenstand 794 km