Van Weldiya naar Semera - Reisverslag uit Semera, Ethiopië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Van Weldiya naar Semera - Reisverslag uit Semera, Ethiopië van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Van Weldiya naar Semera

Door: Jacqueline

24 November 2019 | Ethiopië, Semera

Toen we vanmorgen zeer vroeg werden gewekt regende het. Rond 8en stonden we klaar voor vertrek maar het regende alweer. De bui afgewacht (was maar een paar minuten) en met jasje aan vertrokken. Eerste 11 km afdalen hadden we nog enkele spetters; en veel modderspetters op on hele lijf door de diverse kleine landverschuivingen. We slaan rechtsaf, jammer maar we moeten weer klimmen, maar de mooie omgeving vergoedt dat! We gaan weer op en neer maar per saldo dalen we. We merken dat we steeds lager komen want het wordt steeds warmer. Na 20 en 40 km weer een korte pauze waarbij wij weer een soort attractie zijn... We zien veel koeien met van die enorme prachtige hoorns! En ook dromedarissen zijn hier in overvloed. De omgeving kenmerkt zich door de vele ronde hutjes met puntdaken van natuurijke materialen. De laatste 30 dalen we flink af; de natuur maar ook zeker de mensen veranderen aanzienlijk; de natuur wordt droger en vlakker, de mensen zwarter. Aangekomen in Chifra hebben we lunch en worden de fietsen ingeladen en hebben we een zeer lange transfer door de woestijn naar Semera. Onderweg worden we een aantal keren staande gehouden door militaire posten die eigenlijk niets anders doen dan hun macht te tonen. In De mate is het even zoeken naar ons hotel (staat niet juist aangeven op google-maps).
Het hotel is in enorm contrast met de omgeving enorm groots en luxe. Zeer ruime kamers die modern ogen. Ga je kijken naar de afwerking is dat echt wel op zijn Afrikaans. Het is hier zo warm dat onze was, die op het balkon hangt te drogen, al grotendeels droog is als we terugkomen van een voortreffelijk 4-gangen-diner.
Morgen om 6 uur ontbijt, er wacht ons een lange dag ivm de grensovergang naar Djibouti.