Weer veilig terug in Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Weer veilig terug in Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Weer veilig terug in Havana

Door: Jacqueline/Eduard

08 December 2010 | Cuba, Havana

Hoi Hoi,

Na nog een dag verblijf in Vardero, waar het helaas geen strandweer was maar heel harde wind, zijn we na 2 dagen fietsen weer terug bij het startpunt in Havana.
Eergisteren een tochtje van 85km van Varadero naar Playa Jibacoa. Eerst 40 km over de snelweg langs de kust naar Mantanzas. Vandaar zijn we schuin door het land gestoken naar Playa Jibacoa. Dat was helaas geen goede keuze. Qua kilometers was het niet korter, de omgeving was wel erg mooi, maar de weg was simpelweg klote... Na het aanleggen van de weg is er nooit meer iets aan gedaan, naast de weg fietsen was beter dan erop. Gelukkig was het maar 25km...
Uitgerust in Campisomo Los Cocos, waar we ook nog getuige waren van een huwelijk op het strand. Vanochtend weer op de fiets gestapt voor de laatste kilometers naar Habana. We wilden graag met het uitzicht op Havana eindigen en met de veerboot overvaren naar het centrum. Het is ons gelukt maar met nogal wat omwegen aangezien wij ons niet geheel konden vinden in de beschreven route. We zijn nog langs het restaurant La Terraza gefietst waar Hemmingway zijn Mojito heeft uitgevonden/gedronken.
Inmiddels zitten de fietsen weer in de doos. Nog 1 nachtje hier in Havana en nog 1 nachtje in het vliegtuig en dan zijn wij weer thuis!

Allemaal bedankt voor jullie interesse in onze berichtjes en wij horen ook graag jullie verhalen als wij thuiskomen.

Collega's tot maandag en prettig weekend (en ruim vandaag die stapel op ons buro nog wel even op!!)

Groetjes Eduard en Jacqueline

• 09 December 2010 - 06:36

Geertje En Stefan:

Ja wat is het allemaal snel gegaan he!! Maar het waren mooie verhalen om te lezen We horen de rest allemaal wel weer als jullie thuis zijn Alvast een goede reis weer terug

Groetjes

• 09 December 2010 - 07:49

Bijna Weer Buurtjes!:

nog 1 nachtje, dan zijn jullie weer thuis. Koud en sneeuw hier. De sneeuwschuiver staat al klaar. en de warme chocolademelk ook!!! Goede reis toegewenst en laat nog ff weten hoe laat jullie terug zijn? (nog een warme jas nodig op het station???) tot morgen!!

• 09 December 2010 - 10:22

Catherien:

Welkom terug in dit koude kikkerlandje, al is het nu prachtig buiten, een sprookjes wereld, alles wit.
    Ik heb genoten van jullie verhalen, het was leuk om mee te lezen.

Groetjes uut Zuudwolde

• 09 December 2010 - 18:36

Alie:

Hahaha, Dd stapel op je bureau? Er ligt nog steeds niks hoor ;-)
    Groetjes en tot maandag !

• 10 December 2010 - 13:37

Aliede Best:

Ik hoop dat jullie weer veilig in ons winterlandje zijn aan ge.komen . Heb met veel plezier jullie reisverslag gelezen dank je wel en welkom thuis gr. Alie