30 graden gevoelstemperatuur 40 graden.... - Reisverslag uit Cienfuegos, Cuba van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu 30 graden gevoelstemperatuur 40 graden.... - Reisverslag uit Cienfuegos, Cuba van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

30 graden gevoelstemperatuur 40 graden....

Door: Jacqueline/Eduard

01 December 2010 | Cuba, Cienfuegos

Hallo allemaal vanuit een snikheet Cienfuegos,

Gisteren rond een uur of 8 in de ochtend vertrokken. Onze hostess had een spijkerbroek en spijkerjackje aan omdat het nogal 'frisjes' was.... 20 graden is toch best lekker... We fietsen wederom door een mooie omgeving. De 1e km's langs de kust met harde wind in de rug, zo schiet het tenminste lekker op! Na 20 km een stop voor een koude cola en dan weer verder. De weg is supergaaf, tenminst voor cubaanse begrippen. We hebben veel moeten stoppen om foto's te maken. Helaas wederom flink veel pech met de fiets van jacq. Eerst 1 spaak kapot en later volgde de daarnaast liggende spaak, maar in ieder geval werd de boggel hierdoor wel minder. Ook bij Eduard is al een spaak kapot. Vandaag hebben we wederom via de hostess een goede fietsenmaker kunnen regelen, de fietsen zouden nu weer tiptop moeten zijn... hij heeft ze zelfs schoongemaakt.
Onze casa heeft een mooi plekje, wel ver van het centrum maar met de achtertuin aan de oceaan. We hebben dus direct onze zwemkleding aangedaan en zijn in het lekkere water gedoken. Een supersnelle oppepper na 85 km's fietsen. De rest van de middag lekker gelezen en muziek geluisterd aan het water in de warme zon. Vanochtend zijn we wakker geworden met een duik in het water terwijl ons ontbijtje werd klaargezet aan de rand van de oceaan...
Nu zijn we na een flinke, vooral hete, wandeling , 3 km, in het centrum van Cienfuegos. Hier gaan we even lekker rondwandelen, lekker wat eten en dan morgen weer op de fiets naar Playa Giron, de varkensbaai.

Vandaag genieten we niet echt van de warmte, het is gewoon te heet, er is geen wind en geen wolk te vinden.

Groetjes Jacqueline en Eduard,
waarschijnlijk pas over 3 dagen weer op internet te vinden.

P.s. Egbert, die pan erwtensoep staat!

Geertje, zet je onze schoen ook nog even.. ons verlanglijstje (pepernoten en marsepein)

• 01 December 2010 - 17:31

Harmieke:

wat is vakantie vieren toch een heerlijk leventje. Geniet er nog flink van. En dat het hier heeeeeel koud is hoef ik je niet te vertellen. Heb me net een rose Bresjznevmuts gekocht!

• 01 December 2010 - 17:47

Patricia:

Heerlijke heerlijk!!!
    hier is de gevoelstemperatuur - 15, wees blij dat je daar nog even bent. Noud heeft zo Ventoux vergadering en ik laat mijn spieren door Marijke onder handen nemen. Dus allebei als michelinmannetjes de deur uit

groet van Noud en patricia

• 01 December 2010 - 18:26

Alie:

Hey Cubaneesjes!

Heb echt wel met jullie te doen hoor, wat een afzien met die hitte daar op de fiets, pffff.
    Ik geniet nog van m'n fietsritjes naar Zuidwolde met heerlijk fris windje tegen. Sterkte verder hè in deze barre tijden ;-)

Groetjes!

• 01 December 2010 - 18:41

Carien:

Niet te doen hè, gevoelstemperatuur
    van 40 gr. Gelukkig hebben wij -15.
    Daar kun je je tenminste op kleden!
    Geniet er nog maar van!
    liefs Carien

• 01 December 2010 - 21:03

Jan:

geen lid van de abcr+?

algemene bond van cubaanse rijwielherstellers met plusvariant (in het bezit van een mobiele kromme spaken herstelmachine)?

• 02 December 2010 - 07:07

Collega Jan:

Hoi luitjes mooie verhalen zo dicht bij maar toch zo ver weg. Gevoels-temparatuur is hier ongeveer -14.
    geniet er nog lekker van groetjes

Jan

• 02 December 2010 - 07:37

Geesje:

Wij hebben hier op kamer B40 in het gemeentehuis van zuudwolde echt met jullie te doen (maar niet heus)
    Geniet van deze mooie ervaring en vertel er ons later ALLES van!!!

• 02 December 2010 - 07:37

Marcel & Anita:

BRRRRRRR, je zult het maar een gevoelstempratuur hebben van 40 graden. Daar kun je je haast niet tegen kleden, maar tegen een gevoelstempratuur van -15 wel. :D

Groetjes ons

• 02 December 2010 - 10:01

Janine:

Hoi Jacq en Ed, geniet nog maar even van de heerlijke warmte want zo als de rest het al schrijft. Het is hier koud! : - ( Ik hoop dat Sinterklaas die schoenen van jullie kan vinden, want bij zijn de pepernoten en de marsepein al uit verkocht.
    Groetjes Janine en Guuus

• 03 December 2010 - 19:45

Luc En Annette:

Geniet nog maar lekker van de laatste 7 daagjes Cuba.... Wij zijn erg benieuwd na de verhalen, en natuurlijk naar jullie fotoboek... (als die er komt!!!!)

Groetjes Annette

• 06 December 2010 - 07:56

Ineke:

Het klinkt allemaal heel erg heerlijk daar, maar Peter heeft zaterdag al in Belt-Schutsloot geschaatst, dat is toch ook mooi. Zaterdagmiddag nog een ouderwetse sneeuwbui.
    Nou geniet er nog even van daar, hier blijft verder toch ook alles hetzelfde.

groeten Ineke