Thee, thee, thee en hoogtekilometers - Reisverslag uit Ramboda, Sri Lanka van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Thee, thee, thee en hoogtekilometers - Reisverslag uit Ramboda, Sri Lanka van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Thee, thee, thee en hoogtekilometers

Door: Jacqueline

20 September 2015 | Sri Lanka, Ramboda

Zo 20-9 vanmorgen werden we net als gisteren gewekt bij zonsopkomst door vergaderende kraaien (wat een herrie) maar na een kwartier vertrekken ze en draaien wij ons nog een keer om. 7 uur is het als wij opstaan. Na het ontbijt vertrekken we om hoger de bergen in te trekken. De 1e 9 km over een zeer drukke weg, daarna wordt het iets beter. Hoe verder weg we komen hoe 'rustiger' het wordt. We fietsen door auto-onderdelen gebied; gebouwen/ hokken vol gestouwd met deuren, bumpers, etc. Langzamerhand gaan we alweer gestaag omhoog, we kopen heerlijke belegde broodjes bij een bakkertje en na bijna 24 km brengen we een bezoekje aan thee fabriek. Erg leuk! De weg gaat sterker stijgen, maar is zeer goed vol te houden. De lucht is gevarieerd van licht- naar donkergrijs; we moeten af en toe even schuilen voor een wat grotere bui maar anders trappen we maar gewoon tussen de druppels door omhoog. Na 35 km zijn we in Pussellawa waar we wilden overnachten maar het 1e hotel is vol en in het 2e feest, evenals in het dorp is er van alles gaande. We fietsen maar door. De weg is nu vals plat en daarna gaan we zelfs dalen, we fietsen langs enkele watervalletjes maar het uitzicht op het dal is vele malen gaver! Bijna bij elke bocht even stoppen om een foto te maken maar door de vele om de bergtoppen hangende wolken komen ze niet helemaal uit de verf als we gehoopt hadden (ook dit slaan we maar weer op in onze grote teen).
Vlak voordat we een donkere tunnel door moeten zien we een geweldig mooi hotel maar die vinden wij te duur dus toch maar weer doorfietsen. Binnen 1 km na de tunnel weer een hotel, zal ook wel te duur zijn... Eduard gaat even vragen, het is inmiddels half 3 en we moeten nog 18 kilometer klimmen en nog 5 dalen (in de regen?)... Voor $80 besluiten we in Thuruliya Lodge te blijven en we krijgen daarvoor een enorm grote luxe kamer met gigantisch mooi uitzicht en aan 2 zijden een balkon én incl ontbijt.
Op het moment dat ik dit schrijf, zijn we al heerlijk fris gedoucht, hebben we koffie achter de kiezen en hebben we even geen uitzicht door een gigantische laaghangende regenwolk (goed besluit om niet verder te fietsen!)

• 21 September 2015 - 06:53

Roel En Ingrid:

Hee vakantiegangers, het hoofdstuk begint met thee thee thee en waar eindigt het mee? Koffie acher de kiezen...... Gaan er wel van uit dat jullie op de plantage/velden/fabriekjes wat thee geproefd hebben. Mooie ritten achter de rug zo te lezen aan jullie verslagen en er volgen er vast nog meer. Ben benieuwd naar de foto's straks! Tot het volgende verslag maar weer!