Polen, de kop is er af - Reisverslag uit Białka, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Polen, de kop is er af - Reisverslag uit Białka, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Polen, de kop is er af

Door: Jacqueline

19 Augustus 2018 | Polen, Białka

Nadat we relaxed op konden staan, hebben we ingechecked en zijn we lekker gaan ontbijten (toch wel makkelijk zo´n Appie to Go). Toch iets te relaxed want bij de douane was het druk, zo druk dat we voor moesten kruipen anders hadden we onze vlucht gemist...(gelukkig waren we niet echt de laatsten) FF uitblazen van toch wat stress zitten we met heerlijk veel beenruimte met z'n 2tjes op een rijtje van 3. Met toch een paar minuutjes vertraging (waarom hadden we ook alweer stress??) zetten we 2 uur later voet op Poolse grond. Een van onze tassen kwam natuurlijk als allerlaatste maar onze fietsen kwamen nog later (dat heb je met afwijkende bagage wat niet op de band kan). Als we de douane gepasseerd zijn, zoeken we een rustig plekje om de fiets te prepareren. Fietspomp doet het niet, doet het wel, doet het niet, jaaa doet het wel (pfff). Na een koffie en broodje stappen we op; het is warm. De weg is heel licht glooiend; het fiett wel makkelijk. Asfalt is goed, asfalt wordt minder, asfalt is vergruist, zand wordt mul zand (welke soorten hebben we nog meer?) Ook hier kun je zien dat het al geruime tijd niet heeft geregend. We fietsen door de akkers; het graan is er al af. Een stukje door het bos en weer langs een watertje. De wegen zijn over het algemeen rustig. Superstrak asfalt gaat over in gravel en later in zand, en mul zand. We fietsen door het bos; gelukkig op de MTB zodat we redelijk grip hebben maar wel flink moeten ploeteren. Gelukkig is het eindpunt op de kaart zichtbaar. Met een klein ommetje komen we aan bij het hotel. Het hotel is vrij rustig maar ligt aan een recreatie-meertje waar het door het mooie weer (en ook nog eens zondag) mega-druk is. Met in de buurt een klimpark, waterbanen, skelterverhuur, campings is het een drukte van belang. Na een douche ploffen op het terras voor een biertje en wat eten. Uitbuiken doen we door een stukje langs het meer te lopen; heel langzaam neemt de drukte wat af. In het hotel installeren we ook voor Eduard de Osmand+ app, zodat hij ook de route mee kan kijken morgen. Eindstand van vandaag 50 KM (nog een dikke 1000 te gaan)

• 19 Augustus 2018 - 19:54

Wilchard :

Succes met de volgende kilometers. Op naar de 1000+!

• 19 Augustus 2018 - 20:58

Anja :

Heel veel plezier in Polen! Fijne vakantie!

• 20 Augustus 2018 - 07:06

Ingrid En Roel:

Op naar etappe 2! Op ontdekking in Polen, leuk om weer de verhaaltjes te lezen.

• 20 Augustus 2018 - 07:22

Geesje:

Succes met de tocht!
    Leuk om mee te lezen.

• 20 Augustus 2018 - 14:26

JokeS:

Alweer een mooie tocht, heel veel plezier.