Poolse dorpentocht van Lezajsk naar Sandomierz - Reisverslag uit Sandomierz, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Poolse dorpentocht van Lezajsk naar Sandomierz - Reisverslag uit Sandomierz, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Poolse dorpentocht van Lezajsk naar Sandomierz

Door: Jacqueline

27 Augustus 2018 | Polen, Sandomierz

Als we opstaan is het nog geen 10 graden buiten maar gelukkig wel weer droog! We zitten al om 7 uur aan het ontbijt. We hebben heerlijk rustig geslapen (het feestje gisteravond was gelukkig al om half 10 afgelopen). We hebben de mouwstukken en windjack aan als we om kwart over 8 wegrijden maar het jack gaat al snel uit als we een stuk geklommen hebben. Er staat weinig wind maar het is nog steeds fris; pas na de koffie wordt het ietsje warmer ook probeert de zon er af en toe bij te komen maar heeft daar toch flink moeite mee. We fietsen van dorpje naar dorpje met tussendoor een stukje natuur. De hoogte verschillen zijn niet noemenswaardig dus rollen we lekker door. Helaas is het enige echte restaurant wat we tussen de middag tegen komen gesloten dus doen we het kilometers later maar met een abrikozenbroodje en een yoghurtje uit de supermarkt. Waarbij we eindelijk eens gebruik maken van een MOR. De MOR is een plekje langs de GreenVelo-route met fietsenrekken, zitjes onder een overkapping en vele afvalbakken.
Ahhhh een Nederlandse auto met caravan rijdt ons voorbij; we zien amper toeristen behalve in de grotere steden waar we overnachten en dan zijn de toeristen meest ook nog een Polen, Tsjechen of Roemenen (ze zijn in ieder geval totaal niet te verstaan). Na 105 km op de teller arriveren wij in Sandomierz, waar we om bij ons hotel te komen nog even een flinke kasseienhelling op moeten fietsen. Bij elke kassei voelt het alsof je je voorwiel van de grond trekt maar we komen beiden al fietsend boven!
We zijn mooi op tijd dus kunnen na een verfrissende douche de wandelschoenen aantrekken en door het mooie historische deel van de stad lopen en natuurlijk een terrasje pikken.
Tussenstand 717 km

• 28 Augustus 2018 - 09:56

Ingrid:

Mij benieuwen of er ook nog ergens ballonnen onderweg zijn...... We hebben eens even de Green velo route in Polen erbij gehaald. Jullie kunnen nog wel een keertje een ander stuk van deze route fietsen, het is een aardig eind al met al. Maar goed, jullie zijn lekker op weg met hoofdzakelijk goed fietsweer. En als je 's middags dan nog even de benen met een wandeling kan gebruiken, gaat het vast goed! Leuk om jullie zo te blijven volgen.