in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

in Chiang Mai

Door: Jacqueline

12 November 2008 | Thailand, Chiang Mai

Dinsdag zonder vertraging gearriveerd en opgewacht op het vliegveld door een medewerker van het hotel in een mooie rode typische thaise taxi. eerst lekker gerelaxed bij het zwembad. Wij treffen het enorm want het is feest in Thailand. 'savond door de stad gestruind, lekker en goedkoop gegeten. Daarna onze eerste thaise massage uitgeprobeerd (kleine krachte potige dametjes die over je heen kruipen letterlijk en figuurlijk) daarna vroeg gaan slapen.
Vandaag eerst de fietsen geprepareerd voor morgen; de dozen opgestuurd naar het eindhotel (hopen dat het aankomt). De rest van de middag door het centrum gesjouwd van de ene mooie tempel naar de andere nog mooiere tempel.
Nu lopen we wederom door het centrum om zoek naar een hapje eten (genoeg te vinden); het vuurwerk vliegt ons om de oren en we moeten oppassen om niet in een kaars te stappen. Alles is versiert en verlicht met lampionnen. Banenbladeren met bloemen en kaarsen worden te water gelaten, honderden lampionnen worden verlicht met echt vuur de lucht in gelaten (dat brengt geluk en voorspoed). We struinen nu weer verder in onze korte broek omdat het hier zulk heerlijk weer is.
Groet Ed en Jacq

• 12 November 2008 - 12:24

Geesje:

Heel leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie wel en wee.

• 12 November 2008 - 13:58

Pa En Ma:

zullen we ruilen, het regent hier pijpestelen alles goed gegaan met de fietsen? kijk regelmatig of er een mail is van jullie. de formuliern hangen in de keuken. we kunnen jullie zo volgen liefs pa en ma

• 12 November 2008 - 14:50

Joke:

Hoi Jacq en Ed,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Jullie treffen het inderdaad, het is Loi Krathong, het Thaise feest van het licht, dat op de avond van de volle maan in november wordt gevierd met veel lichtjes lampionnetjes en vuurwerk.
    En op 5 december is koning Bhumibol ook nog jarig, maar dan zijn jullie al weer weg. Het is voor ons precies 18 jaar geleden dat we daar rondstruinden.
    Nog heel veel plezier,
    Groetjes Joke

• 12 November 2008 - 16:42

Alet:

Ben jaloers ! Maar niet meer als jullie zo'n eind gaan fietsen, denk ik. Succes en geniet ervan !

Groetjes Alet en familie

• 12 November 2008 - 17:23

Patricia:

heerlijk en hopelijk veel foto's van het vollemaans feest. geweldige struinstad toch. ben zo benieuwd wat jullie van de fietstocht vinden

geniet Patricia

• 12 November 2008 - 17:34

Elly:

Geweldig dat jullie het zo fijn hebben.
    Hier is het hard werken en bere slecht weer. Als iedereen dat braaf blijft roepen, voelen jullie je nog meer in de 7e hemel.
    Veel plezier!

Elly