op de grens met Birma - Reisverslag uit Mae Sai, Thailand van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu op de grens met Birma - Reisverslag uit Mae Sai, Thailand van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

op de grens met Birma

Door: Jacqueline/Eduard

18 November 2008 | Thailand, Mae Sai

Alweer een mail. Gelukkig gaat het iets beter met de pa van Eduard dus hopelijk komt alles goed.
Vandaag van Mae Chan naar Mae Sai gefietst. Een stukkie van 50 km (valt mee Alet...)over nagenoeg vlak landschap. Helaas hadden we wel grotendeels wind tegen. Er waren vandaag een paar wolkjes maar wel erg warm (mijn outdoor horloge gaf 39 gr aan). De eerste 12,5 km waren iets minder (langs drukke weg) daarna werd het weer prachtig. Oude krakkemikkige huisjes op palen tegenover mooie houten huisjes afgewerkt met houtsnijwerk. Tussendoor even een noodstop op een zijpaadje (wc-rol moest mee...) Om half 11 zaten we al aan de lunch; noodle soep voor jacq (met stokjes gegeten) en rijst met varkensvlees en groenten voor Eduard. Ook op de vroege ochtend smaakt dit voortreffelijk! Weer op de fiets gestapt en nog maar 15 kilometer tot aan de grens met Birma. Vandaag in Mae Sai over een zeldzame weg gefietst: een fietspad!
Onze bamboobungalow staat aan de rand van de rivier met uitzicht op Birma. De grens is even verderop maar er steken er hier genoeg te voet door het water (met fiets op de nek) illegaal over. De Birmaanse overbuurman nog even op de foto gezet toen deze in zijn nakie ging badderen in de rivier nadat hij eerst zijn afval in dezelfde rivier had gedumpt.
Na alweer een overheerlijke maaltijd hebben we onszelf verwend met een bananenwafel.
We zijn nog 2 dagen in Thailand waarna we per boot Laos in gaan. In Laos zijn we niet meer telefonisch te bereiken en internet is zeldzaam dus de berichtjes zullen waarschijnlijk minder worden.
Groeten Ed en Jacq

• 18 November 2008 - 13:53

Aliedeb:

Hoi denken jullie er om geen verdovende middelen kopen in Birma. Wat dan zien we jullie over12 jaar pas terug(grapje)Je moet wel even over de brug lopen hoor.wat een mooi land hé. gr alie

• 18 November 2008 - 14:58

Femmie:

de naam Mae staat die voor stad of plaats.
    fietsen jullie elke dag met jullie hele hebben en houden .het eten van kraampjes aan de kant van de weg geeft vaak diarre klachten gr.uit zwolle

• 18 November 2008 - 16:55

Jan En Jannie Jansen:

Jacqueline en Eduard gecondoleerd met het verlies van Jacqueline haar vader. Ik had het nog niet gezien totdat ik de berichten van anderen las. Ik begrijp dat het met Eduard zijn vader wat beter gaat.
    Wij hopen dat jullie ondanks dit verdriet verder toch wel kunnen genieten. Weer bedankt voor het bericht.

groeten

Jan en Jannie

• 18 November 2008 - 18:19

Catherien:

Hoi wereldreizigers, via via ben ik toch aan het adres van jullie weblog gekomen.
    Ik wil jullie ten eerste condoleren met het overlijden van Jacqueline`s vader.
    Zo te lezen genieten jullie er geweldig van, zou haast jaloers worden met die lekkere temperaturen..nee hoor grapje, t`is me toch even iets te ver fietsen.
    Gun het jullie van harte.
    Groetjes uut Zuudwolde

• 18 November 2008 - 18:26

Janine De Graaf:

Jacqueline en Eduard gecondoleerd met het overlijden van Jacqueline d'r vader. Naast dit avontuur verdriet en zorgen. Ik hoop dat jullie kunnen genieten van deze bijzondere reis. Groetjes Janine

• 18 November 2008 - 18:48

Elly:

Hoi Eduard en Jaqueline,
    Nou helaas las ik niet alleen goede berichten, sterkte hiermee!.
    Verder natuurlijk fantastisch wat jullie allemaal zien en beleven!
    In nederland is het nog steeds pet weer, dat proberen we maar even te vergeten met een zonnebankje en een rondje sauna. Natuurlijk is die echte zon van jullie lekkerder, maar fietsen bij bijna 40 graden zou nou niet echt mijn hobby zijn. success met de volgende etappe's.

Elly

• 18 November 2008 - 19:18

G.annen:

pa ligt weer op een zaal, nog wel zuurstof ,en aan de monitor,de dokter is tot nu toe tevreden, het vocht achter de longen is niet weg. het hart is wel beschadigd, dat is dus afwachten. bedankt voor de prachtige bos
    bloemen,[snik snik]
    [Jacq vooral jij woensdag veel sterkte
    ,, jullie gedachten zullen toch in Meppel zijn.jou moeder heeft net gebeld, en ik heb de mails voorgelezen, dat vond ik leuk groetjes ook van pa groet ma

• 18 November 2008 - 19:28

Brendith:

Jacqueline en Eduard, gecondoleerd met het overlijden van Jacq's vader, veel sterkte.

Hopelijk is pa Annen snel weer de oude! Zo te lezen gaat het weer wat beter met hem.

Las dat Mae stad of plaats betekend, maar het betekend ook 'mooi'!!
    Veerle's 2e naam is Mae
    Veel plezier nog!
    gr.Brendith

• 18 November 2008 - 19:32

Patricia:

en nu niet zeuren over wind tegen!!! heb je wel eens bedacht wat er gebeurd met 39 graden in windstilte? dan denk je alleen maar aan ijsblokken in een bad. groet Patricia

• 18 November 2008 - 20:25

Willeke:

Hoi Jacq en Eduard
    Ik lees de berichtjes en schrik.Gecondoleerd veel sterkte gewenst.

Lees elke dag jullie berichtjes. Gaaf..
    Groetjes Willeke

• 18 November 2008 - 21:00

Alet:

Hoi Jacqueline en Eduard, gecondoleerd met het overlijden van je vader.

Enne 50 km op een dag is misschien zelfs voor mij te doen, het klinkt allemaal wel heel bijzonder ! Wie weet ?
    gr.Alet

• 19 November 2008 - 11:00

Jacob:

Hoi,

Toch blijft het leuk zo op de hoogte te blijven.
    Lees elke dag even.
    Groetjes

• 19 November 2008 - 13:03

Grietje En Klaas:

hoi Eduard en Jacq

Leuk om jullie zo te volgen. We kijken er alle dagen naar uit en benijden jullie, maar het is je van harte gegunt.We condoleren jullie met het verlies van de vader van Jacq en zijn blij dat het met de vader van Eduard weer wat beter gaat.Groetjes van ons allemaal.

• 22 November 2008 - 18:39

Femmie:

Hoi Ed en Jacq,
    Ik hoorde gisteren van Cathrien wat er allemaal gebeurt is in jullie fam. Jacq. gecondoleerd met het verlies van jouw vader. Ed.sterkte met het ziek zijn van jouw vader. Zoals ik in de berichtjes gelezen heb, is hij weer wat opgeknapt.Ik denk dat jullie straks veel te vertellen hebben na zo,n enerverende reis.Denk je een beetje aan jouw lijn Ed.Nog veel fietsplezier
    samen en maak geen ongelukken. groetjes...