Bijna Thailand uit - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Bijna Thailand uit - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Bijna Thailand uit

Door: Jacqueline/Eduard

20 November 2008 | Thailand, Chiang Khong

Alweer gaat de wekker vroeg (vakantie noemen ze dat?). Na een heerlijk ontbijtje zitten we even voor achten op de fiets voor een tochie van 70 km. Het druppelt een heel klein beetje maar met 23 gr is dat helemaal niet erg. De eerste paar uur blijft het een beetje bewolkt maar wel droog. We fietsen het eerste stuk vlak. Vandaag volgen we grotendeels de Mekong Rivier. Het is een hele mooie tocht. Na een km of 30 maken we een stop bij een geweldig leuk tempeltje waar allemaal boedist-beelden omheen staan. We kijken vanaf hier heel mooi over de Mekong. Na een 50 km hebben we luxe geluncht bij een resort met uitzicht op de Mekong en aan de andere kant van het water Laos. Rijst met kip en cashewnoten, chocoladecake en fruitshake na. Dit hadden we echt nodig want nu begon het zwaarste gedeelte van de rit. Op en neer met 3 hele zware klimpartijen (jacq reed soms nog maar 4 km per uur; maar wat wil je ook met 30/35 kg onder je kont). Flink gezweet maar je werd beloond met schitterende vergezichten en leuke afdalingen waarbij we wel moesten uitkijken want het wegdek was niet overal helemaal vlak...
Uiteindelijk arriveerden we mooi op tijd in Chiang Khong. Van hieruit kun je met de boot over naar Laos; wat wij morgen gaan doen. Ons onderkomen voor vannacht is redelijk primitief maar kost dan ook geen dr... (nog geen €10) (gaten in de handdoek, de wasbak ontbreekt maar het is wel schoon). Vandaag niet een heel zonnige dag (sluierbewolking) maar wel erg warm. Het is nu half 6 's avonds en nog 28 gr.

Hopelijk kunnen wij jullie de komende dagen nog op de hoogte houden want we gaan Laos in.

Groeten Jacq en Ed

• 20 November 2008 - 13:29

Joke:

Jacq en Ed,
    Mooie verhalen, mooie foto's. Nog een fijne voortzetting van jullie fiets avontuur door Laos.
    groetjes Joke

• 20 November 2008 - 15:04

Janine:

Hoi, gelukkig kunnen jullie ondanks de tegen slagen nog wel genieten. Ik zal voor jullie duimen dat het met de vader van Eduard goed gaat. Verder natuurlijk nog gecondoleerd met het overlijden van Jacq's vader en voor de rest Carpe Diem. Janine

• 20 November 2008 - 18:28

Geesje En Henk:

hallo Eduard en Jacq. Mooi te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken daar. Jammer dat het thuis allemaal wat anders loopt. Nog gecondoleerd met het overlijden van Jacqueline's vader. Verder wensen wij jullie nog veel reisplezier toe.
    Geesje en Henk

• 20 November 2008 - 21:00

Alie:

Prachtig lijkt me wat jullie daar allemaal zien en meemaken ! Sterkte met de thuissituaties... vervelende bijkomstigheden, heel dubbel allemaal...
    Succes en plezier in Laos

• 21 November 2008 - 07:11

Klaas Snijder:

Hoi Eduard en Jacqueline,

Fantastisch om z'on reis te maken. Je komt in een heel andere wereld en manier van leven terecht en de mensen zijn zo vriendelijk.
    Blijf genieten.

Klaas Snijder

• 21 November 2008 - 12:01

Ingrid De Veer:

Blijft leuk al die berichtjes. En dan al dat eten hé!?! Altijd lekker, goedkoop en geen afwas, ideaal.
    De foto's ook even bekeken. Lekker in de korte broek tussen de boeddha-beelden. Als je dat vandaag hier in Nederland zou doen, heb je flink kippevel. Hagel, sneeuw en windkracht 7 hier, brrrr. Zit gelukkig binnen en lees zomerse berichten. Veel plezier in Laos en tot mails.