De Watervallen - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu De Watervallen - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

De Watervallen

Door: Jacqueline/Eduard

27 November 2008 | Laos, Luang Prabang

Vanmorgen om half 6 opgestaan want het zou leuk zijn om de processie van de boedisten te zien. Zij krijgen dan eten van de lokale bevolking en lopen dus in een lange oranje rij langs de gulle gevers. Nou, wij vonden dit nou net niet leuk! Nog meer andere toeristen waren er voor hun bed uit gekomen. Wij zijn er echter maar weer snel ingedoken.

Na een baquetje als ontbijt hebben wij onze fietsjes gepakt voor een tochtje naar de watervallen. Heuveltje op en af en na 29 km waren we er. Eerste moesten we 10 cent betalen voor de "fietsenstalling" en daarna na 2 euries entree. Lopend gaan we het bos in, eerst langs een berenopvang en daarna naar een schitterende waterval. We beklimmen nog de berg om te kijken waar al het water vandaan moest komen maar helaas eindigden wij in het moeras. Wel een leuke klim maar lastig op gladde fietsschoenen.
Na een lokale bananen-oliebol fietsen we dezelfde weg terug, dus weer heuveltje op en heuveltje af. Je ziet alle andere toeristen in busjes of tuk tuks kijken "die zijn gek" maar wij vinden het heerlijk. Het was vandaag een koude bewolkte dag: 26 gr.

Groetjes Jacqueline en Eduard

• 27 November 2008 - 18:52

Jan:

't Duurt nog even,maar eh..
    hoe vliegen jullie eigenlijk terug en vanaf welke luchthaven?
    Met een beetje pech/geluk duurt jullie tripje nog een poosje langer.'t namelijk een politieke chaos in de omgeving van Bangkok.

• 27 November 2008 - 21:22

Annemarie:

Dag vakantiegangers!
    Ben in Ruinen en kijk even mee op jullie site, ziet er helemaal geweldig uit!! Have fun en tot ziens in Holland!!

• 27 November 2008 - 21:36

Jan:

ik ga morgen ook eens bananensoep met nudeloliebollen maken.

gaat lekker hier hoor, ajax verliest af en toe,
    geen last van klimmetjes en zere billen,
    schoonmoeder drie dagen te logeren gehad. Het leven is mooi!

• 27 November 2008 - 21:41

Hilma:

Nou 'k heb niet meer zoveel nieuws,de hele fam. heeft al gereageerd.... Fietse nog een poosje! dikke kus.

• 28 November 2008 - 15:36

Ingrid De Veer:

zo, weer even een berichtje uit de polder. Volgen jullie mailtjes met veel interesse, erg leuk. Fietsen, eten, internetten en slapen. Het lijkt wel vakantie. Hoeveel kilometers staan er al op de teller? Komt er nog een toertje naar Amsterdam op de fiets bij??? Dienen jullie nog wel wat kleding aan te schaffen, want het is hier net geen 26 gr. Doe er maar 20 vanaf en je bent in de buurt. Geniet nog maar lekker van elkaar, de omgeving en het fietsen. Vakanties staan er in het algemeen om bekend dat ze voorbij vliegen.....

• 29 November 2008 - 00:09

Wichard En Lianne:

Hoi Jacq en ed,
    ben net de verhalen aan het lezen geweest. Gecondoleerd met het overlijden van je vader jacqueline. we hopen dat het ondanks dit verlies toch nog een goede vakantie wordt voor jullie. las ook dat eduard zijn vader nog in het ziekenhuis lag we hopen dat de rest van de reis zonder tegenslagen veerloopt. Onze reis zit er na vanavond al weer op helaas, maar we hebben heerlijk genoten. Kunnen we staks mooi reisverhalen uitwisselen.
    geniet nog even van de laatse weken en tot later. Groetjes Wichard en Lianne