stoffige tocht voor de fietsen (en voor ons)... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu stoffige tocht voor de fietsen (en voor ons)... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

stoffige tocht voor de fietsen (en voor ons)...

Door: Jacqueline/Eduard

01 December 2008 | Laos, Vientiane

Gisteren vertrokken uit Vang Vieng. De backpackers sliepen nog toen wij het dorp achter ons lieten en al druk aan het stofhappen waren. Wat een @#$%*&^%weg. In het hele district Vang Vieng waren de wegen erg beroerd. Bij de eerste stop hebben wij een paar lekkere appels gekocht en ja hoor... het was weer zover; achterband van Eduard plat. Binnenbandje verwisseld en weer op pad. Gelukkig kwamen we al snel in het andere district en werden de wegen weer beter. In Hin Heup aangekomen was het ons al snel duidelijk dat we hier niet bleven; een oud dorpje waar niet veel te beleven was. Wel hebben we daar heerlijk gegeten. Omdat we daar niet bleven betekende dat verder fietsen; 40 km verderop belanden wij in het Napakuang resort. Het zag er keurig uit maar ook daar is niets te beleven... Na 105 km genoten wij wel enorm van een lekkere warme douche.....
Wij zijn de enige gasten en er lopen 8 meisjes rond. Na het eten maar snel op bed gegaan en hebben een filmpje bekeken.

Na een nacht lekker slapen vanmorgen ontbeten in het resort. In het routeboekje staat een route van 53 km die wij vandaag kunnen fietsen, echter dit is onverhard. Wel nu, dat hebben wij geweten, minmaal 25 km lang gravelhappen !@#$%^&*
Onderweg nog even gekeken bij een dame die aan het garen klossen was. Ook zijn we even binnengewandeld bij een basisschooltje. Dat was erg leuk, we voelden ons net sinterklaas en zwarte piet. De kindertjes gingen zingen voor ons en de juf leerde ons tot drie tellen in het Lao... ben dat nu alweer vergeten. Beetje geld gegeven om snoepjes voor de kids te kopen en vervolgens weer gaan gravelhappen.
In het dorp Phone Hong aangekomen ff eten en nu weer naar het resort waar wij de fiets gaan schoonmaken want die ziet er niet uit.

Groetjes

Eduard en Jacqueline

• 03 December 2008 - 14:26

G.annen:

dag luitjes, Is jullie maag al flink geschuurd van al dat zand happen? Voor Eduard is het niets bijzonders: die lust graag zand[ als klein jongentje dan, haha
    pa krijgt vanmiddag een hartstoot vanwege hartritmestoornis. weer afwachten. liefs jullie moeder

• 03 December 2008 - 16:14

Elly:

Nou Nou, krijgen we last van ons korte termijn geheugen? als we tot 3 tellen al zo snel weer vergeten? Zal wel komen omdat jullie nu al zo lang niet je hoofd hoeven te gebruiken om te piekeren op je werk! Zal wel tegenvallen als jullie straks terug zijn. Bangkok weer open hoorde ik vandaag dus een smoes minder om later terug te komen. Veel plezier verder! Groetjes van Elly

• 03 December 2008 - 21:24

Patricia:

is ook maar goed dat je de fiets schoonmaakt anders doet straks de versnelling het niet meer. ik heb vakantie en ga morgen pakken. mochten jullie volgende week toch stranden in bangkok; ons tel nr; 0627434127

groet en geniet van de laatste dagen fietsen, dit is vast niet jullie laatste fietsvakantie?!

groet noud en patricia