Cuba; Strand in het vooruitzicht - Reisverslag uit Las Tunas, Cuba van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Cuba; Strand in het vooruitzicht - Reisverslag uit Las Tunas, Cuba van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Cuba; Strand in het vooruitzicht

Door: Jacqueline/Eduard

23 November 2010 | Cuba, Las Tunas

Hallo allemaal,

Daar zijn we alweer. Het fietsen van Guantanamo naar Santiago was wel mooi. De 1e 27 km's gingen als een tierelier over de 'snelweg'. Er hebben ons wel 12 (vracht)wagens ingehaald op de snelweg... Daarna door een geweldig beetje heuvelachtig gebied. Door leuke dorpjes en eindigend weer op een stukje snelweg naar Santiago. Deze laatste 15 km's liepen dan ook bergafwaarts. Van de negatieve berichten over jinteros hebben wij weinig gemerkt. We voelden ons prima op ons gemak in Santiago de Cuba. Al snel hadden we de casa gevonden maar die zat al vol maar we werden gewoon naar het buurcasa gebracht. Alles prima voor elkaar alleen onder de douche was het springen voor druppels water...
Vandaag zijn we met de bus vanuit Saniago vertrokken om 9.00 uur en om 14.30 waren we in Las Tunas (via Bayamo en Holquin). Als de fiets uit de bus komt moeten we die eerst weer klaarmaken want de zadels moeten naar beneden en het voorwiel eruit. Ook hier hebben we snel een casa gevonden. Direct maar door om jullie even te mailen. We eten elke avond in de casa zelf. Erg lekker maar veel te veel, erg gastvrije mensen. Wel vaak hetzelfde (kip en rijst) en elke ochtend EI met brood en superstrakke koffie! Maar wij verhongeren niet.
Morgen fietsen we naar St. Lucia aan de kust en verblijven daar een dag extra om te snorkelen en te genieten van het heerlijke warme zeewater.

Groetjes van de steeds bruiner wordende fietsende Hollander (nog geen andere nederlanders tegengekomen tijdens onze reis)
Jacqueline en Eduard

Marco, alle wijzigingen worden genoteerd en krijg je van ons door zodra wij weer thuis zijn (dus nog even wachten).

• 23 November 2010 - 20:59

Harold:

Schitterend om te lezen! Jullie vermaken je prima zo te horen.

Veel succes met het snorkelen en het genieten van de zon...

Om dat toch van jullie te horen en daarna weer te bedenken dat het hier einde van de week gaat sneeuwen...

• 23 November 2010 - 21:17

Grietje:

Hoi luitjes,
    Elke keer is het weer leuk om te lezen wat jullie meemaken.
    Hier gaat alles naar omstandigheden goed.

• 23 November 2010 - 22:48

Myriam:

Hey lieve schatten,

Wat leuk om jullie zo te volgen op jullie reis! Geniet ervan, dan geniet ik hier lekker mee.

Liefs, Myr

• 23 November 2010 - 23:18

Frans Venema:

Hoi Eduard,
    Ik heb niet te veel gezegd over Cuba,
    hoe mooi het daar is, niet bij de
    schuilplaats van Fidel geweest ?

Geniet ervan, groetjes Frans.

• 23 November 2010 - 23:53

Egbert & Jeanette:

En als jullie dan straks liggen bakken op dat heerlijke strand, houd je oren dan goed open voor een leuk Cubaans melodietje voor de Buurman en Buurman CD oke? Een beetje inspiratie opdoen voor het goede doel kan geen kwaad...:-) Buena Vista Social Club of zoiets is altijd goed...

Jullie verhalen maken hongerig...

Enjoy!

E & J.

• 24 November 2010 - 07:38

Patricia:

wat is het leven op een zadel toch een feest!! dobber ze want dat is ook heel erg leuk zo'n combinatie van fietsen en dobberen
    liefs van Noud en patricia

• 24 November 2010 - 09:48

Alie De Best:

Veel plezier geniet van het snorkelen, maak mooie foto's kunnen we mee genieten . Voorzichtig en heel thuis komen . Doeg

• 24 November 2010 - 09:49

Jan En Jannie :

Geweldig wat jullie meemaken.Geniet er maar lekker van.
    Wij genieten ook van jullie verhalen.

• 25 November 2010 - 19:47

Mam Meppel:

Ik kijk om de dag of er iets van jullie is,leef en geniet van jullie beleefenis.kon ik het ook nog maar !!veel liefs en plezier. Mams