slalommend naar het parelwitte strand - Reisverslag uit Playa Santa Lucía, Cuba van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu slalommend naar het parelwitte strand - Reisverslag uit Playa Santa Lucía, Cuba van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

slalommend naar het parelwitte strand

Door: Jacqueline/Eduard

25 November 2010 | Cuba, Playa Santa Lucía

Hallo allemaal,

Vanaf Las Tunas op de fiets naar het strand. Rechte wegen maar ook hier toch slingeren... De 1e 66 km's hebben we zijwind in de rug. Dat gaat best lekker maar we moeten erg alert zijn op de gaten in de weg. Al slalommend gaan we over de weg. Ook hier is niet veel verkeer dus we lopen daarbij geen gevaar. Als we na 66km rechtaf moeten slaan hebben 17 km pal wind tegen. Even flink doorbijten dus! Maar we hebben een lekker strand in het vooruitzicht. Na een dikke 90 km belanden we dan aan de kust. We zitten in club Santa Lucia een all-in hotel. Wel even lekker na 2 weken casa particulares. We kunnen nog net even genieten van het lunchbuffet. Na een goede warme douche met veel water gaan we naar het strand. Ze zijn hier druk aan het kite-surfen. 's Avonds na het diner-buffet hebben we zang en een bonte avond. Voor ons doen gaan we wel erg laat te bed (23.00uur). Na een goede nachtrust gaan we vandaag heerlijk relaxen bij het zwembad. Aan de zee stormt het nogal. Het duiken ging dan helaas aan onze neus voorbij. Vanavond weer ongeveer hetzelfde programma als gisteravond (met o.a. cuba-libre pina-colada, daiquire frape). Morgen weer op de fiets. Nog even te overleggen maar waarschijnlijk rechtstreeks naar Camague (iets meer dan 100 km maar de wind in de rug).
Geniet van de sneeuw; wij vermaken ons hier prima in de zon (met heel af en toe een spetterje regen).

Groetjes
Eduard en Jacqueline

• 25 November 2010 - 22:47

Henny D:

Hallo Eduard en natuurlijk ook Jacqueline,

Ik lees steeds met grote belangstelling jullie verslagen, een prachtige belevenis die daar jullie hebben. Ik herken in ieder geval goed jullie beschrijving van de wegen, je fietst inderdaa lekker op de snelweg en die kuilen en gaten herken ik ook.
    Nog veel plezier daar en ondanks alles goed op blijven letten.

groetjes en tot ziens.

• 26 November 2010 - 05:12

Roel In Ingrid:

Hallo vakantiegangers,

wat heerlijk om al jullie berichtjes te lezen. Jullie genieten er lekker van. Nu ongeveer halverwege, dus we zijn en blijven benieuwd naar jullie volgende avonturen. Nu even luieren in een goed hotel en dan kunnen jullie er weer tegen. Veel plezier!
    p.s. Schrijf niet al te enthousiast, Roel denkt dat Cuba dan ook op "de lijst" komt (staat er natuurlijk al lang op...)

• 26 November 2010 - 07:45

De Buurtjes..:

Wat een leuk om weer een verslag te lezen. Na al die kilometers hebben jullie wel een all-inn hotel verdiend!!! Hier zijn een uur geleden de eerste sneeuwvlokjes gevallen. (nog niet veel, maar wel een winters gevoel en koud...) Geniet van jullie zon, zee, strand, bonte avonden etc. Lieve groet, B.A.B.D

• 26 November 2010 - 08:15

Coba:

Lieve Jaqueline en Edje,

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben! Het komt jullie toe! Lekker genieten van mooie fietstochten, de zon en natuurlijk van elkaar! Warme knuffel uit een inmiddels met sneeuw bedekt Marum. Coba

• 26 November 2010 - 15:58

Geertje En Stefan:

Ja het is leuk om het allemaal te lezen En je moet er wat voor over hebben Maar wel heerlijk allemaal Mooie stranden hier is het allemaal wel anders KOUD BRR Maar we vinden het nog heerlijk in jullie huisje genieten er nog steeds van Genieten jullie ook nog maar lekker We horen het wel weer Liefs

• 26 November 2010 - 16:31

G.annen:

hier alles goed,
    nu 3 graden vorst....heerlijk weer!!!!!!
    nog geen sneeuw, zit er wel aan te komen.
    jullie zitten al weer op de helft!
    veel plezier, en kijk goed uit
    liefs ma