Een loodzware dag. - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Een loodzware dag. - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Een loodzware dag.

Door: Jacqueline

14 September 2015 | Sri Lanka, Dambulla

Gisteravond en vanochtend gezellig aan tafel gezeten met de A'dammers Sigmar en Anja. Zij gingen vanochtend op gehuurde zeer basic fietsjes naar de oude stad. Wij vertrokken om half 9 naar Dambulla. Zuidwaarts, een lange dag continue vals plat omhoog met zij- en tegenwind. Het begon lekker bewolkt maar helaas kwaam de zon er steeds meer bij. Vanuit Anuradnaphura schieten wij eigenlijk gelijk de binnenweggetjes op. Onverhard, slecht en goed asfalt wisselen elkaar af. Onderweg zouden er mogelijk olifanten voorbij komen maar helaas ondanks dat een aantal locals ons vertelden dat ze dicht in de buurt waren, en wij zelfs nog een stukje omgefietst hebben, hebben wij ze niet gezien. Morgen of overmorgen misschien wel? Maar de omgeving waar we doorheen fietsen is super! We drinken nog een kokosnoot leeg en enkele foto's en colastops later nemen we de de afslag naar de 15 meter hoge boeddha Aukana. Na een aantal yoghurtjes en drinken fietsen we de 3 km weer terug naar de hoofdroute. Nog 40 km te gaan, gestaag omhoog, hete zon, een colastop, nog 25 km te gaan. Mooie weggetjes tussen akkers door, langs meren, vele Boeddha's en Ganesha's (olifantengod) gepasseerd. Een hele drukke weg en we zijn eindelijk in Dambulla. Oververhit, een koel biertje, een warme douche doen goed. We wandelen in het donker (de stroom is uitgevallen) naar het centrum op zoek naar een restaurantje (lastig zoeken in het donker). Na een minuut of 40 lopen hebben we eindelijk iets gevonden, ziet er niet uit maar het eten smaakt goed. Bij de supermarkt kopen we een ijsje als toetje en wandelen terug. Bijna bedtijd.

• 14 September 2015 - 19:01

Thijs En Ingrid:

Ziezo, even een inhaalslag gemaakt met het lezen van jullie verslag. Heerlijk om te volgen, zeker nu de regen hier met bakken uit de lucht komt vallen. Ineke (alsnog) bedankt voor het doorsturen van de link

• 14 September 2015 - 20:06

Bert Jansen:

Stoer hoor, bijzonder dat jullie de zon willen vermijden terwijl ik dit schrijf het heel hard regent en de vooruitzichten somber. Heel plezier en

• 15 September 2015 - 00:09

Maaaaa:

weer een leuk verslag ,ik geniet weer mee.Net gelopen in de miesregen Ik heb even
    de verwarming aan. Toch behaaglijk !!!! Gr.

• 16 September 2015 - 08:45

Hilma:

Leuk! inspannende vakantie vooral! Helaas de zon erbij :)???, stuur hier maar wat naar toe. Veel plezier met jullie fietstocht. Greetz uut Rune.