Vele tinten grijs - Reisverslag uit Leżajsk, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Vele tinten grijs - Reisverslag uit Leżajsk, Polen van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Vele tinten grijs

Door: Jacqueline

26 Augustus 2018 | Polen, Leżajsk

Afgelopen nacht prima geslapen ondanks dat de club in het straatje onder ons raam lang doorging. Om 8 uur kunnen we aanschuiven bij het ontbijtbuffet; we zijn de eersten deze grijze zondagochtend. Nadat onze fietsen uit de kelder zijn gehaald en we de door ons gemaakte kosten hebben voldaan vertrekken we. Na 2,5 km hebben we de GreenVelo route weer opgepakt en fietsen we onder de vele tinten grijs bevattende lucht de stad uit. Het is frisser als voorgaande dagen maar nog goed te doen in korte broek en shirt. De route is vandaag lekker vlak maar ondanks dat we het gevoel hebben dat het voorspoedig gaat, schieten de kilometers die we op onze teller zien niet echt op...
Na 50 km begint het te druppen, we schieten een bushokje in die precies op de juiste plek op onze route ligt. Fietsjes binnen, wij binnen en het begint ff lekker hard te plenzen, het is inmiddels half één. Van stil zitten wordt je niet warm dus mouwstukken, en jasje gaan aan. Even later ook de beenstukken, de overschoenen en een dikkere warme jas. Hoop dat het droog wordt is na anderhalf uur wel vervlogen en we stappen op terwijl het gestaag maar rustig doorregent. 15km verderop zijn we bij ons motel waar we direct worden geïnformeerd dat het restaurant dicht is ivm een feestje. Zelfs koffie/thee kunnen we niet verkrijgen... We krijgen de waterkoker van de receptie mee naar boven dus kunnen we zelf thee maken (ik neem altijd een aantal theezakjes van huis mee). Het avondeten wordt dus een noodlesoepje en een broodje die we beneden in de winkel, die gewoon open is op zondag, kunnen kopen. Met wat drinken, snaai en internet vermaken wij ons de rest van de tijd. Hopelijk gaat het lawaai van het feest niet te lang door...
Vandaag 66km gefietst; tussenstand 612 km

• 26 Augustus 2018 - 19:48

Ingrid En Roel:

AH, regen in Polen. Troost je, hier regent het ook maar is het waarschijnlijk ook wat koeler. Wel jammer natuurlijk, want met een fietsvakantie wil je goed weer hebben. Nou ja, morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen en nieuwe kilometers. Succes maar weer!

• 26 Augustus 2018 - 21:28

Ma:

Jammer de regen. Vanmiddag nog buiten gezeten het beetje gras gemaaid. De regen tik nu ook hier behoorlijk tegen het raam, nu hopen dat het voor julli morgen droog is zodat het prettig is de reis te volgen.morgen een fijne dag !!! Ik heb het gebak al op H.G.