De heuvels van Kigali - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu De heuvels van Kigali - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

De heuvels van Kigali

Door: Jacqueline

27 December 2016 | Rwanda, Kigali

Maandagavond, eerder dan het tijdschema aangaf, geland in Rwanda. Op het vliegveld maken we kennis met nog 5 groepsgenoten. We worden opgehaald door Pascal himself. Een klein half uurtje later arriveren we Yambi Guesthouse waar we de rest van de groep ontmoeten. Er wordt nog een diner voor de laatkomers voorbereid, het ruikt goed en het smaakt ook goed. Inmiddels na tienen gaan we naar onze kamer.

Dinsdagochtend,het is nog rustig in het Guesthouse, start ik internet op en bij het eerste beticht hebben wij tranen in de ogen: Rene Gaastra overleden. De man die door zijn noodlottige ziekte Eduard en mij bij elkaar heeft gebracht! Kijken wij hier uit over de heuvelstad Kigali.... Even tijd nodig om te resetten..

Na het onbijt worden alle fietsen in elkaar gezet, weer voldoende lucht in de bandjes geblazen en even na 10en maken we de eerste kilometers op de Afrikaanse grond. Kuitspieren worden aangesproken, dalen en weer klimmen. Na 7 km een cappucinostop (lekkere!) en even later weer een stukje dalen en klimmen naar het Genocide Memorial. Wauw, indrukwekkend! Besef je, dat je elke persoon die je tegenkomt van 20 of ouder een trauma moet hebben van wat hier is gebeurd. Een kleine 2 uur later weer op de fiets, op weg naar de lunch met een mooi uitzicht over de stad. Met een gevuld buikje rollen we even later weer over de heuvels van Kigali terug naar Yambi Guesthouse bovenop een heuvel. Een biertje, een lekker warme douche en nu op de bank met een lekker muziekje op de achtergrond en gezellig gekeuvel op de veranda. Het donker begint zijn intrede te doen, uit de keuken komen heerlijke geuren...

• 27 December 2016 - 17:08

Hilma Mastwijk:

Ja, indrukwekkend . Wij zijn er nu 3 keer geweest, elke keer voegen ze weer wat nieuws toe. Dit keer was het het filmzaaltje.

• 27 December 2016 - 18:36

Roel En Grid:

Wat een vervelende start van jullie vakantie!
    Fijn dat het een fietsdagje is, even het hoofd leeg maken en/of de tranen in de open lucht laten drogen. Dan ook nog het Genocide Memorial..... daar word je ook niet opgewekter van. Maar natuurlijk wel ontzettend indrukwekkend. Hoop dat de volgende dagen gaan zoals jullie willen.

• 27 December 2016 - 19:49

José Vd Haven:

Klinkt indrukwekkend. Ziet er mooi uit!

• 28 December 2016 - 12:24

Rochelle:

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat :)

• 28 December 2016 - 13:09

Jokes:

Leuk om jullie weer te volgen, google maps er weer naast. Mooie reis en heel veel fietsplezier.