De laatste kilometers - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu De laatste kilometers - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

De laatste kilometers

Door: Jacqueline

08 Januari 2017 | Rwanda, Kigali

Zondag 8-1-2017 naar Kigali (60 km). (Yambi Guesthouse)
De laatste kilometers op de fiets in Rwanda zijn niet de mooiste maar wel hele zware ondanks de vele geweldig lange afdalingen. Met de auto voor ons uit rijden we Muhanga uit en zitten we weer op de RN1 naar Kigali. Dezelfde weg terug die wij 1,5 week geleden de andere kant op reden. Gezien de ontzettend mooie lange afdalingen nu, is het te begrijpen dat die dag met nog geen bergkilometers in de benen enorm zwaar was. Nu zijn de beklimmingen ook zwaar, ook al zijn wij nu getraind, maar de vermoeidheid zit er in. Bij elke heuvel op doen de beentjes even pijn maar daarna komt het ritme vanzelf weer tot de volgende afdaling en een nieuwe beklimming begint. Vlak voor negen zijn we vertrokken, iets voor half één fietsen we het erf van Yambi hotel weer op nadat Jacq eerst nog met heel veel moeite een zeer steile helling, een kasseienweg en onverhard voor de kiezen heeft gekregen.
Een zeer geslaagde fietsvakantie in het land van de 1000 heuvels en 10.000den kinderen is bijna ten einde. Vanavond worden we naar het vliegveld gebracht en vannacht vliegen we om half 2 via Nairobi terug naar Nederland. Dat zal vast wel weer wennen worden, niet qua tijdsverschil want dat is maar 1 uurtje maar wel qua temperatuur (op die ene regenbui na) is het hier aldoor zo rond de 25graden.

• 08 Januari 2017 - 16:02

Harmke.:

Na klimmen en dalen en regenbui mooie vacantie!.
    Veilige terug reis en welkom in Nederland !!
    Gr Harmke.

• 08 Januari 2017 - 16:10

Rita:

Het was weer leuk om mee te genieten van jullie avonturen.
    Een veilige terugvlucht! ✈
    Groetjes van mij

• 08 Januari 2017 - 16:20

Roel En Ingrid:

Jammer dat het er weer bijna op zit. Dit geldt voor jullie maar ook voor ons, de lezers van jullie verslagen. Wel een prachtige reis om op terug te kijken. En jullie kennende ligt een volgende trip vast al in het verschiet! Goede reis naar huis!

• 08 Januari 2017 - 16:20

Cees:

Het zal wel ff wennen zijn terug in Nederland. Goede terugreis!! idd mooi om jullie avonturen te kunnen volgen. gr Cees

• 08 Januari 2017 - 18:33

Henk En Greetje Messchendorp:

Wij hebben jullie reis weer goed kunnen volgen. Een geweldige ervaring in zo'n land en goed voor de conditie. Wij wensen jullie een goede vlucht terug naar huis. gr. Henk en Greetje

• 08 Januari 2017 - 18:49

Corry :

Ha reizigers, wat een mooie reisverslagen. Leuk om jullie zo op afstand te volgen. Fijne terugreis en pak voor de zekerheid maar vast een dekentje om warm te blijven. ;-) Lieve groet

• 08 Januari 2017 - 22:51

Jan:

Mooie verhalen van een boeiende vakantie. Goede reis en tot ziens in het koude Nederland.
    Hartelijke groet, Jan

• 09 Januari 2017 - 12:04

Bert Jansen:

Heel mooi om op terug te kijken en de verhalen te vertellen bij de foto's straks.
    Goede reis en welkom terug.
    bert

• 09 Januari 2017 - 16:24

Geesje:

Het was weer leuk om jullie avonturen mee te lezen.
    Komt Eduard nog met een fotoboek langs? Vind ik ook altijd zo leuk om te bekijken.
    Groeten, Geesje