Strakke bak - Reisverslag uit Nyamagabe, Rwanda van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Strakke bak - Reisverslag uit Nyamagabe, Rwanda van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Strakke bak

Door: Jacqueline

29 December 2016 | Rwanda, Nyamagabe

Donderdag 29-12-2016 Nyanza-Nyamagabe (65 km, met onderweg een rondleiding op een koffieplantage)
Gisteravond mooi op tijd het nest in; heb daarna niets meer vernomen tot een uur of 5 in de ochtend; ergens een feestje met zingende Rwandezen, echt Afrikaans. Toch nog even verder gedut want vandaag een korte dag dus uitslapen; 7:30 ontbijten, 8:30 vertrekken. We starten met veel afdalen, een enkele korte klim en veeeel fotostops! Ohhh wat is het hier mooi! Veel leven langs de weg en enorm veel kinderen. Over de R1 naar Huye waar we een eet- en drinkstop hebben en inmiddels al weer 37 km op de teller. Weer een stukje terug en de afslag naar links richting Nyamagabe. Eerst een mooie afdaling maar in het land van de 1000 heuvels moet je al snel weer omhoog... Na 10 km stoppen we bij een koffieplantage. Na een strakke bak wandelen we over de rode stoffige straten door een woonwijkje (superleuk!) naar het ini-mini-fabriekje. Helaas was er op dit moment nagenoeg geen koffieboon te vinden... Na de rondleiding wandelen we terug en springen we weer op onze fiets voor de laatste 19 kilometer. Eerst dalen we flink af. Het is hier supermooi! De laatste 5 kilometer krijgen we nog een stevige klim voor de kiezen, met nog geen 8 km p/u kruip ik omhoog genietend van de omgeving en daar is dan het Golden Monkey Hotel direct na een levendige kruizing. Na de was en een warme douche maken we nog een wandeling door het dorp, leuke tafereeltjes, een kijkje in een lokaal winkeltje waar alleen mannen aan het bier zitten. De barvrouw lijkt achter de bar te wonen en slapen...
Terug bij het hotel nog even wachten totdat we langs het buffet kunnen.

• 02 Januari 2017 - 13:59

Geesje:

Leuk jullie te volgen.
    Is het een groepsreis of individueel?
    Of met een groep waarbij je ieder individueel start en op volgende adres aankomt?
    Succes verder.