Congo Nile trail dag 2 - Reisverslag uit Gisenyi, Rwanda van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu Congo Nile trail dag 2 - Reisverslag uit Gisenyi, Rwanda van eduardenjacqueline - WaarBenJij.nu

Congo Nile trail dag 2

Door: Jacqueline

03 Januari 2017 | Rwanda, Gisenyi

Dinsdag 3-1-2017 de Congo-Nile trail (deel 2, 40 km),
Vandaag een korte maar zware tocht. Uitslapen en om 9 uur vertrek. Het eerste half uur is bikkelen, terug omhoog naar waar wij gisteren vandaan kwamen met hele steile rotsachtige gedeelte, daarop afdalen oké maar daar tegenop is iets anders! Het ontbijt is alweer verbrand. Vandaag is ook de route weer geheel onverhard, gelukkig is het de hele nacht droog geweest dus ondanks de keien en hellingen is het redelijk goed begaanbaar. Het is en blijft hier prachtig, mooie vergezichten over het meer, veel mensen langs de paden. We blijven goodmorning zeggen ongeacht het tijdstip van de dag en als je niets terug zegt blijven ze dat tot verveelds toe herhalen. In een klim vlak voor de lunch begint het te druppen maar gelukkig zijn we net bij een overkapping waar ze normaliter de koffiebonen te drogen leggen. Het wordt weer droog dus stappen we weer op 4 km verderop lunchpauze en wederom worden we flink bekeken door bijna het gehele dorp. Een broodje, een banaan en een colaatje verder zitten we weer op de fiets om eerst een stuk af te dalen. De lucht begint weer te dreigen maar zolang het nog niet met bakken naar beneden komt fietsen we door. Het drupt en drupt. In een dorpje draait de weg naar beneden, we kijken een dal in waar de bui losbarst en er in korte tijd alleen nog een grijze waas zichtbaar is. We besluiten te gaan schuilen en dat is maar goed ook! Als het eindelijk weer droger wordt dalen we verder af echter de weg is op sommige stukken een glijbaan geworden dus het is oppassen geblazen. We horen achter ons de motor van de volgauto flink brullen om zich ook door de moddermassa te bewegen maar enige tijd later zit hij toch weer achter ons. Uiteindelijk zitten we weer op het asfalt als we het dorp Gisenyi inrijden. We verblijven in tenten met een vast bed in de Inzu Lodge met weer een schitterend uitzicht op het Kivu meer. We hebben de Congo Nile trail overleefd, een ervaring die we niet hadden willen missen...

• 04 Januari 2017 - 07:02

Bert Jansen:

Hallo Eduard en Jacqueline. Wordt tijd voor een eerste reactie van mijn kant. Wat een geweldige onderneming van jullie. Alle complimenten zeg. Jullie beschrijvingen van het land en het leven zijn duidelijk, toch kan ik me geen vooorstelling maken hoe het werkelijk is. Ondanks alle inspanningen genieten jullie er duidelijk van. Ik blijf jullie volgen. Veel plezier en fietsgenot.
    groet, bert

• 04 Januari 2017 - 08:02

Roel En Ingrid:

Hallo in het nieuwe jaar! Jullie beginnen het jaar goed met klimmen en dalen in een vochtig gebied.... Wat een ervaring zal dat zijn en wat zullen de kleren eruit komen te zien! De hapjes/drankjes in dorpjes zijn natuurlijk ook altijd leuk en maar aan je Engels werken....... Veel plezier nog verder!

• 04 Januari 2017 - 11:37

Henk V.L.:

Hoi Mooi verhaal lijkt me prachtig zo'n fietstocht en de waarde van de kerk wordt ermee weer bewezen.
    Groeten en nog veel plezier.

• 04 Januari 2017 - 20:34

Cees:

Wat een belevenis zeg. Het moet daar wel erg mooi zijn. Jammer van de stortregens. Maar zo te lezen genieten jullie er toch wel van. Nog fijne dagen
    gr Cees